لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۱۴

ايران: هواپيمای آمريکايی حامل يک هيات عالی رتبه از غنا بود


به دنبال گزارش روزنامه «نيويورک تايمز» در خصوص فرود يک هواپيمای آمريکايی در فرودگاه مهرآباد سخنگوی وزارت امور خارجه ايران روز جمعه ۲۹ فروردين ماه اعلام کرد اين هواپيما حامل يک هيات عاليرتبه از غنا بوده و هيچ يک از خدمه آمريکايی نبوده اند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ايرنا، مرضيه افخم در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر فرود يک فروند هواپيمای آمريکايی در فرودگاه مهرآباد گفته است: اين هواپيما حامل يک هيات عالی رتبه از غنا بوده که براساس اعلام دولت اين کشور، هواپيمای يادشده در مالکيت آمريکا و در اجاره رياست جمهوری غنا است.»

روزنامه نيويورک تايمز روز پنجشنبه گزارش داده بود که صبح روز سه شنبه يک هواپيمای آمريکايی متعلق به بانک «يوتا»‌ در فرودگاه مهرآباد تهران به زمين نشست.

اين روزنامه در گزارش خود از فرود «مهمانی ناخوانده» در تهران خبر داده و نوشته بود که هواپيمايی که پرچم کوچک ايالات متحده روی دم آن ديده می‌شد و در قابل رويت‌ترين منطقه باند فرودگاه مستقر شده بود.

اين در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ايران در خصوص سرنشينان اين هواپيما گفته است: مسافران اين هواپيما شامل هياتی از مقام های غنايی بودند که رياست آن را برادر رييس جمهوری اين کشور به عهده داشت و هيچ يک از خدمه آن آمريکايی نبودند.

به گفته خانم افخم اين هيات غنايی برای پيگيری توافقات انجام شده در سفر ۲ سال پيش رييس جمهوری اين کشور به ايران، به تهران سفر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزوده است: اين هيات غنايی پس از ديدار و گفت وگو با شماری از مقام های کشورمان از جمله حسين اميرعبداللهيان معاون عربی و آفريقايی وزارت امور خارجه، روز گذشته (پنجشنبه) تهران را ترک کرد.

در همین زمینه پیشتر در روز جمعه نصرالله منصوری شيرازی، مديرکل فرودگاه مهرآباد، گزارش روزنامه «نيویورک تايمز» در خصوص فرود يک هواپيمای آمريکايی در اين فرودگاه را تکذيب کرد.

به گزارش خبرگزاری «تسنيم» مديرکل فرودگاه مهرآباد گفته بود: «پرواز غريبه به اين شکل يعنی آمريکايی را نداشته‌ايم. اگر هم بوده به اين اسم چنين چيزی را نداشته‌ايم که به اين شکل گفته شده بيايد و وارد فرودگاه شود».

به گزارش نيويورک تايمر بانک «يوتا» صاحب بيش از هزار فروند هواپيماست.
XS
SM
MD
LG