لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۳

مديرکل فرودگاه مهرآباد خبر فرود هواپيمای آمريکايی را تکذيب کرد


نصرالله منصوری شيرازی، مديرکل فرودگاه مهرآباد، روز جمعه ۲۹ فروردين ماه گزارش روزنامه «نيویورک تايمز» در خصوص فرود يک هواپيمای آمريکايی در اين فرودگاه را تکذيب کرده است.

به گزارش خبرگزاری «تسنيم» مديرکل فرودگاه مهرآباد گفته است: «پرواز غريبه به اين شکل يعنی آمريکايی را نداشته‌ايم. اگر هم بوده به اين اسم چنين چيزی را نداشته‌ايم که به اين شکل گفته شده بيايد و وارد فرودگاه شود».

نصرالله منصوری شيرازی تصريح کرده است: «هواپيمای آمريکايی در روز سه‌شنبه هفته گذشته در فرودگاه مهرآباد فرود نيامده است.»

روزنامه نيويورک تايمز روز پنجشنبه گزارش داده بود که صبح روز سه شنبه يک هواپيمای آمريکايی متعلق به بانک «يوتا»‌ در فرودگاه مهرآباد تهران به زمين نشست.

اين روزنامه در گزارش خود از فرود «مهمانی ناخوانده» در تهران خبر داده و نوشته بود که هواپيمايی که پرچم کوچک ايالات متحده روی دم آن ديده می‌شد و در قابل رويت‌ترين منطقه باند فرودگاه مستقر شده بود.

روزنامه نيويورک تايمز نوشته بود: «داستان اين هواپيما و اين که در ايران، کشوری که اکثر فعاليت‌های بازرگانی آمريکايی و اروپايی در آن ممنوع است، چه می‌کند، مرموزتر شده است.»

حميد بابايی، مسئول مطبوعاتی نمايندگی ايران در سازمان ملل متحد نيز در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر در خصوص علت حضور اين هواپيما در ايران گفته بود: «ما هيچ اطلاعی در اين زمينه نداريم، شما را به صاحبش ارجاع می‌دهيم.»

به گزارش نيويورک تايمر بانک «يوتا» صاحب بيش از هزار فروند هواپيماست. اين بانک به عنوان وکيل و شخصيت حقوقی از جانب بازرگانان فعاليت می‌کند و بر اساس آنچه مسئول امور خدماتی وکالتی اين بانک می‌گويد «فاش کردن هويت سرمايه‌گزاران اين بانک» امکان‌پذير نيست.

روزنامه نيويورک تايمز از قول مقاماتی که به استقبال هواپيما رفته‌اند، نوشته است که اين هواپيما «وی. آی. پی» يا متعلق به افراد بسيار مهم بوده است. علاوه بر اين و بر اساس اظهارت کسانی که کارشان رديابی هواپيماست، يکی از آخرين مکان‌هايی که اين هواپيما در آن رديابی شده، زوريخ و همزمان با برگزاری کنفرانس داووس در ماه ژانويه بوده است. حسن روحانی، رئيس جمهوری ايرانی همراه با هيئتی بلندپايه در اين کنفرانس شرکت کرده بود.
XS
SM
MD
LG