لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۵۳

حدادی ۳۰ امتياز گرفت؛ بسکتبال ايران بر کره جنوبی غلبه کرد


تيم ملی بسکتبال ايران پس از برتری مقابل مالزی، در دومين ديدار از جام ملتهای آسيا به مصاف کره جنوبی رفت و ۷۶ بر ۶۵ به پيروزی رسيد. کره اي ها در بازی نخست مقابل تيم قدرتمند چين به پيروزی رسيده بودند.

ايران حالا تنها تيم بدون باخت گروه C است و فردا در آخرين بازی مرحله مقدماتی بايد به مصاف چين مدافع عنوان قهرمانی و پرافتخارترين تيم تاريخ آسيا برود.

مهمت بچيروويچ سرمربی ايران در نشست خبری پس از بازی گفت: مقابل کره جنوبی در دفاع مشکل داشتيم. در وقت استراحت بين دو نيمه، برای رفع اين معضل با بازيکنان صحبت کردم که خوشبختانه نتيجه داد. درباره عملکرد مهدی کامرانی هم فقط يک جمله بايد بگويم؛ او دست راست من است.

حامد حدادی محبوبترين بازيکن حاضر در مسابقات هم به خبرنگاران گفت: در نيمه اول خيلی بد بوديم چرا که تمرکز لازم را نداشتيم اما در نيمه دوم بهتر شديم و به پيروزی رسيديم.

حدادی با کسب ۳۰ امتياز و ۱۳ ريباند به عنوان بهترين بازيکن ميدان شناخته شد. ستاره فنيکس سانز در ديدار با مالزی نيز بهترين بازيکن ميدان بود. پس از او صمد نيکخواه بهرامی با تصاحب ۲۳ امتياز و ۷ ريباند، به عنوان دومين بازيکن برتر ميدان معرفی شد.

بچيروويچ در برابر کره جنوبی از ترکيب مهدی کامرانی به عنوان گارد راس، حامد آفاق، صمد نيکخواه بهرامی، اوشين ساهاکيان و حامد حدادی به عنوان ارنج اصلی استفاده کرد. اصغر کاردوست هم مثل بازی قبلی بازيکن موثر ايران بر روی نيمکت بود. حامد سهراب نژاد هم تنها بازيکن ايران بود که در اين مسابقه به ميدان نرفت.

در تيم مقابل نيز لی سئونگ جون ۳۵ ساله خوش درخشيد. او که به نام اريک ساندرين مشهور است، ستاره بسکتبال کره جنوبی است. مادرش کره ای و پدرش آمريکايی است، سابقه بازی در ليکرز و ساکرامنتو را دارد و در تيم های مختلف کشورهای ديگری از جمله برزيل هم بازی کرده. کيم جو سونگ ۳۳ ساله نيز در اين بازی از بازيکنان شاخص کره جنوبی بود.

نيمه دوم در حالی آغاز شد که کره ايه ا ۳۴ بر ۳۲ از ايران پيش بودند اما هوشمندی و کسب امتياز به موقع کاپيتان نيکخواه بهرامي بازی را به تساوی کشاند. در ادامه و در کوارتر سوم، ايران بر توپ و سبد حکمرانی کرد و نتيجه جالب توجه ۲۱ بر ۷ را برای اين کوارتر به ثبت رساند.

در کوارتر پايانی بچيروويچ از دو گارد راس استفاده کرد و کامرانی را با آرن داوودی به ميدان فرستاد. لحظاتی از بازی به جنجال کشيده شد و کيم جو سونگ با خطا روی صمد قصد داشت با ايجاد جنگ روانی، درگيری ايجاد کند اما کاپيتان ايران با پرهيز از تنش، فضای بازی را آرام کرد.

اسلم دانک های تماشايی حدادی که حاصل پنج سال تجربه اندوزی او از معتبرترين ليگ حرفه ای بسکتبال دنياست، از صحنه های زيبای اين مسابقه بود. در ادامه کره اي ها برای جبران فاصله، دل به پرتابهای سه امتيازی بستند و موفق هم بودند. بچيروويچ وقت استراحتی گرفت تا وقفه ايجاد کند که تمهيد کارگشايی بود. با بازگشت دو تيم به زمين، کره نتوانست پرتاب های سه امتيازی را تداوم دهد و سرانجام نيز مسابقه را واگذار کرد.

در ساير بازيها و در گروه نخست، عربستان سعودی به تايوان باخت تا دومين شکست را متحمل شود. اردن نيز مغلوب فيليپين ميزبان مسابقات شد.

در گروه دوم فقط سه تيم حضور دارند. ژاپن که در روز نخست به قطر باخته بود، هنگ کنگ را از پش رو برداشت. در گروه سوم (گروه ايران) نيز چين توانست با اختلاف ۹۱ امتياز، يعنی يک امتياز بهتر از ايران بر مالزی غلبه کند.

در گروه چهارم قزاقستان ۸۱ بر ۶۷ مقابل تايلند به برتری رسيد. اين تيم سپس در وقت اضافه مقابل بحرين نيز پيروز شد. بحريني ها خود در وقت اضافه هندوستان را شکست داده بودند.
XS
SM
MD
LG