لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۳

نماینده مجلس: توزيع پنج ميليارد دلار ارز تقلبی در ايران


رييس کميسيون اقتصادی مجلس روز شنبه گفته است، طی روز های اخير « پنج ميليارد دلار ارز تقلبی» وارد بازارهای ايران شده و در ميان مردم توزيع شده و يا در حال توزيع است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران،‌ايسنا، ارسلان فتحی‌پور، رييس کميسيون اقتصادی مجلس ،ضمن اعلام اين خبر گفته است:متاسفانه اين ارزها در حال توزيع در سراسر کشور است و مردم بايد مراقب باشند تا مالباخته نشوند.

رييس کميسيون اقتصادی مجلس در خصوص منبع و نحوه توزيع دلار های تقلبی توضيح بيشتری اراپه نکرده است.

در حالی اين نماينده مجلس از توزيع ارز تقلبی در بازارهای ايران خبر داده است که طی ماههای اخير سقوط ريال در مقابل ارز های خارجی باعث شده است تا دولت دهم و مخالفان يکديگر را نقش داشتن در افزايش چشم گير بهای ارز متهم کنند.
.
نمايندگان مجلس و مخالفان ، دولت محمود احمدی نژاد را به ناتوانی در جلوگيری از نوسانات بازار ارز متهم می کنند. در مقابل محمود احمدی نژاد، رئيس جمهور، علت نوسانات ارزی را اقتصادی ندانسته است.

این در حالی است که اخیرا يک نماينده مجلس، بانک مرکزی را متهم کرده است که برخلاف منافع کشور روزانه بين ۱۳۰ تا ۱۵۰ ميليون دلار ارز از طريق ۵ دلال وارد بازار کرده است.

عوض حيدرپور، نماينده شهرضا و عضو کمسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، در گفت وگو با هفته نامه تجارت فردا، تصريح کرده بود: اين ۵ دلال که به نمايندگی از سوی بانک مرکزی در بازار می‌فروختند، اکنون دستگير شده‌اند.

اين نماينده مجلس همچنين گفته است: اگر اعترافات دلال‌های دستگير شده منتشر شود از آنها خواهيم شنيد که ارزها را از بانک مرکزی برای فروش در بازار دريافت می کردند.

عوض حيدرپور اضافه کرده است: بانک مرکزی برای دستيابی به درآمد ناشی از ما به التفاوتِ بين دلارمرجع ۱۲۲۶ تومانی و دلار بازار آزاد، از طريق اين دلال‌ها اقدام به فروش ارز کرده است.

اين در حالی است که روز شنبه برخی از صرافی ها در در مرکز تهران اقدام به درج قميت ارزهای خارجی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری فارس ، قيمت دلار بر روی تابلو صرافی‌ها از ۳۲۶۰ تومان تا ۳۲۹۰ تومان برای فروش قيمت‌گذاری شده بود و قيمت خريد هم حدود ۱۰ تومان کمتر از قيمت فروش بود. يورو هم امروز در بازار حدود ۴۲۸۰ تومان معامله شد.
XS
SM
MD
LG