لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۹

وزير بهداشت: ۱۵ هزار پزشک به کاری غير از پزشکی مشغولند


حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت ايران،
حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت ايران،
حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزير بهداشت ايران، روز جمعه ۱۲ مهرماه گفته است که ۱۵ هزار پزشک به بدليل وضعيت معيشتی به کاری غير از پزشکی اشتغال دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران، ايسنا، وزير بهداشت که در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه سخنرانی می کرد، در همين حال تاکيد کرده است که کشور هم اکنون با کمبود دست کم ۲ هزار پزشک روبه رو است.

در همين زمينه، عليرضا زالی، رييس جديد سازمان نظام پزشکی پيشتر در شهريور ماه سال جاری گفته بود که براساس پيش بينی های وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در حدود ۸ هزار پزشک عمومی بيکار در کشور وجود دارد.

آقای زالی به «شبکه ايران » وابسته به موسسه مطبوعاتی ايران گفته بود:« آنچه نگران کننده است اين که حدود ۱۱ هزار و ۶۰۰ پزشک داريم که بعد از فارغ التحصيل شدن از دانشگاه ها در نظام خدمات بهداشتی ثبت نشده اند اين ها دو گروه هستند، گروهی که مهاجرت کردند به خارج از کشور و گروهی که در مدار سلامت کشور فعاليت ندارند.»

هزينه درمان و خط فقر

حسن قاضی زاده هاشمی در بخشی ديگری از اظهارات خود تاکيد کرده است که به دلايل هزينه های بالای بخش درمان سالانه هفت درصد جعميت ايران به زير خط فقر می روند.

وزير بهداشت ايران گفته است:«تامين بيمه بيکاری و درمان از مهمترين نيازهای مردم کشور است، زيرا در حال حاضر بخاطر هزينه های کمرشکن بخش درمان، سالانه هفت درصد جمعيت کشور زير خط فقر می روند.»

وی به مصوبه مجلس در خصوص اختصاص ۱۰ درصد از درآمدهای هدفمندی يارانه‌ها به بخش بهداشت و درمان اشاره کرد و گفته است: بايد سال گذشته ۵۰۰۰ ميليارد تومان و امسال نيز ۶۰۰۰ ميليارد تومان از اين محل به بخش بهداشت و درمان واريز می شد که تاکنون هيچ مبلغی واريز نشده است.

وزیر بهداشت ایران از نمايندگان مجلس خواست تا در تخصيص يارانه برای برخی دهک ها تجديدنظر کنند.

حسن قاضی زاده هاشمی پیشتر در شهریور ماه گفته بود که حداقل ۵۰ هزار میلیارد تومان از اعتبارات بخش سلامت در دولت محمود احمدی نژاد به پروژه مسکن مهر اختصاص یافته بود.

وزیر بهداشت دولت یازدهم گفته بود: «اعتبارات زیادی در سال‌های گذشته باید به بخش سلامت اختصاص پیدا می‌کرد که بخشی از آن به پروژه مسکن مهر رفته و ‌نتیجه آن شده که نه این پروژه به جای درستی رسیده و نه اینکه مشکلات سایر بخش‌ها از جمله بخش سلامت حل شده است و ما با کمبودهای متعددی رو به رو شده‌ایم.»
XS
SM
MD
LG