لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۳

ليگ برتر فوتبال ايران: شکست ملوان مقابل صبا


با انجام دو بازی هفته بيستم ليگ برتر فوتبال ايران آغاز شد. ملوان در خانه شکست خورد تا فرصت صعود به رتبه دوم را از دست بدهد. تيمهای صنعت نفت آبادان و فجرسپاسی هم به تساوی رضايت دادند.

اين دو بازی در شرايطی به انجام رسيد که با تشديد آلودگی هوای تهران، ديدارهای پرسپوليس با گهر دورود، راهآهن با سپاهان اصفهان و پيکان با داماش گيلان لغو شد. اين بازيها در تاريخ ديگری که هنوز اعلام نشده به انجام خواهد رسيد.

ملوان در خانه مقابل صبا قم با يک گل شکست خورد. فريد بهزاد کريمی بازيکن آماده و گلزن اين روزهای صبا در دقيقه ۸۵ دروازه تيم ميزبان را باز کرد. در اين بازی جنجالی اکبر صادقی (صبا) و عزيز معبودی (ملوان) از زمين اخراج شدند.

با اين پيروزی صبا ۲۸ امتيازی شد و از رده يازدهم به رده هفتم صعود کرد. نتيجه ای که باعث شد پرسپوليس مجدداً از جمع ده تيم بالای جدول خارج شود و در رتبه يازدهم قرار بگيرد. اگر فجرسپاسی شيراز مقابل صنعت نفت آبادان به پيروزی می رسيد، پرسپوليس يک پله ديگر پايين تر می آمد و دوازدهم می شد. با اين حال شاگردان يحيی گل محمدی به خاطر لغو بازی با گهر دورود يک بازی کمتر انجام داده اند.

صنعت نفت آبادان و فجرسپاسی شيراز به تساوی ۱-۱ رسيدند. جابر انصاری برای فجر گل زد و بهنام برزای در دقيقه ۸۳ توانست با فرو ريختن دروازه فجر، مانع از شکست تيمش در ورزشگاه خانگی شود. بهنام برزای در هفته های اخير از بهترين بازيکنان تيمش بوده و خصوصاً پس از حضور کاسيميرو در اين تيم عملکرد موفقی داشته.

با اين تساوی صنعت نفت آبادان ۱۴ امتيازی شد و همچنان در قعر جدول و رده هفدهم باقی ماند.

فقط گهر دورود رتبه ای پايين تر از صنعت نفت دارد. فجر هم با ۲۵ امتياز به رده دوازدهم صعود کرد. پرسپوليس نيز ۲۵ امتيازی است اما به خاطر تفاضل گل بهتر، بالاتر از فجر در رده يازدهم قرار گرفته.

روز شنبه در ادامه بازی های اين هفته پنج بازی برگزار خواهد شد که در مهم ترين ديدارها ذوب آهن اصفهان با استقلال تهران و مس کرمان با تراکتورسازی تبريز رويارو خواهند شد. در پايان هفته نوزدهم استقلال با ۳۷ امتياز صدرنشين است و فولاد خوزستان با ۳۳ امتياز در رده دوم قرار گرفته.

اظهارات پس از بازی

عبدالصمد مرفاوی پس از پيروزی صبا مقابل ملوان در نشست خبری گفت: از فضاهای موجود در خط دفاعی ملوان نهايت استفاده را برديم. بارها کار تاکتيکيمان را انجام داديم که فقط يکی از آنها به گل تبديل شد.

سرمربی صبا درباره وقت کشی بازيکنان تيمش گفت: هيچ وقت به بازيکنانم نميگويم وقت کشی کنند اما در فوتبال ايران مرسوم است وقتی بازيکنی مصدوم ميشود ديگر بازيکنان توپ را به بيرون ميزنند. ما هم اين کار را انجام داديم.

مرفاوی درباره اعتراض برخی تماشاگران صبا به او در بازی های خانگی اين تيم گفت: شايد کسی از من خوشش نميآيد و من باب ميلشان نيستم. نميتوانم جلوی آنها بايستم، تعداد آنها نيز سه چهار نفر بيشتر نبود!

محمد احمدزاده سرمربی ملوان هم گفت: موفقيتی نداشتيم و حريف در دفاع، هافبک و حمله از ما بهتر بود. بازيکنان صبا بيشتر دويدند و خودشان را صاحب توپ کردند و به آنچه ميخواستند رسيدند. تيم ما بسيار بد و کم فروغ ظاهر شد.

سرمربی ملوان درباره اينکه بازيکنان ملوان در شهر خودشان دچار استرس هستند، گفت: اين مسئله را رد نميکنم. ما در آبادان آرامش بيشتری داشتيم.

محمود ياوری سرمربی فجرسپاسی شيراز پس از تساوی مقابل صنعت نفت آبادان در خانه حريف گفت: ميدانستيم کار سختی مقابل تماشاگران حريف داريم اما بهتر از اين تيم بازی کرديم. البته بازيکنانم گل خالی را تبديل به گل نکردند و يک پنالتی هم به سود ما گرفته نشد.

آلفردو کاسيميرو سرمربی صنعت نفت آبادان هم با ابراز نارضايتی از تساوی خانگی تيمش گفت: کارمان برای بقا در ليگ برتر سخت شده و برای جبران بايد تلاش بيشتری بکنيم اما هنوز اميد داريم.

اين مربی پرتغالی درباره اينکه سقوط تيمش تا حدود ۸۰ درصد قطعی شده، گفت هيچ تضمينی برای بقا در ليگ برتر نميدهم.
XS
SM
MD
LG