لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۰

انفجارها در گردهمايی انتخاباتی در عراق دست کم ۳۱ کشته برجای گذاشت


 انفجارها در يک گردهمايی انتخاباتی يک گروه شيعه در بغداد
انفجارها در يک گردهمايی انتخاباتی يک گروه شيعه در بغداد
چند انفجار در يک گردهمايی انتخاباتی يک گروه شيعه در بغداد دست کم ۳۱ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. گزارش ها حاکی است که يکی از اين انفجارها انتحاری بوده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس،‌ اين انفجارها در گردهمايی انتخاباتی ۱۰ هزار نفر از هواداران جريان «عصائب اهل حق» در استاديومی در شرق بغداد روی داده است.

اين گردهمايی انتخاباتی برای معرفی کانديداهای اين گروه در انتخابات پارلمانی روز چهارشنبه اينده برگزار شده بود.

دو خبرنگار آسوشيتدپرس که در محل حاضر بودند گفته اند که اين انفجار به فاصله ۱۰ دقيقه روی داده اند و پس از نخسيتن انفجار صدای تيراندازی نيز به گوش رسيده است.

طبق اين گزارش نخستين انفجار زمانی رخ داد که تعدادی در حال برگزاری تعزيه و صحنه هايی از واقعه کربلا بودند.

انفجارهای روز جمعه درحالی به وقوع پيوسته است که عراق طی دو سال اخير پس ا زخروج نیروهای آمریکایی شاهد تشديد خشونت های قومی بوده است. به گزارش سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۳ دستکم هشت هزار و ۸۶۸ تن درخشونت ها و انفجارها در عراق کشته شده اند.

طبق اين گزارش در دو ماهه اول سال ۲۰۱۴ نيز دست کم يک هزار و ۴۰۰ تن در خشونت ها در عراق کشته شده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس،‌ پيش از اين انفجار ها، در اين گردهمايی شيخ قاصی الخزائلی سخنرانی کرد. اين روحانی جوان شيعه دو سال را در زندان نيروهای امريکايی گذارند و زمانی از زندان آزاد شد که نيروهای آمريکا مسئوليت زندان ها را به مقام های عراقی واگذار کردند.

گزارش ها حاکی است پس از وقوع نخستين انفجار،‌ نيروهای امنيتی وارد عمل شده و فورا شيخ خزائلی را از استاديوم و محل انفجارها خارج کرده اند.
XS
SM
MD
LG