لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۴

برتری پرسپوليس و سپاهان در ليگ برتر فوتبال ايران


هفته بيست و يکم ليگ برتر فوتبال ايران با انجام چهار بازی به پايان رسيد. در تهران پرسپوليس مقابل مس سرچشمه در حضور ۳۰ هزار تماشاگر به برتری ۲-۱ رسيد. سپاهان اصفهان نيز با برتری در بازی خانگی به رده سوم صعود کرد.

در پايان رقابت های اين هفته، استقلال تهران صدرنشينی خود را حفظ کرد اما با دو شکست متوالی، خطر از دست دادن اين موقعيت را بيش از پيش احساس می کند. به همين خاطر جلسه ای نيز بين مديرعامل باشگاه با کادر فنی اين تيم برگزار شد. آن ها در پايان اين نشست خواستار «حضور پرشور» هوادارانشان در بازی خانگی هفته آينده مقابل فولاد خوزستان شده اند.

اين در حالی است که تراکتورسازی بايد در شهرآورد تبريز مقابل شهرداری قرار بگيرد و توقف استقلال می تواند تراکتورسازی را به صدر جدول بفرستد.

شرح رقابت های روز پايانی هفته بيست و يکم، جدول رده بندی ليگ برتر و جدول گلزنان در ادامه آمده است.

پرسپوليس ۲ مس سرچشمه ۱

مجيد باجلان در دقيقه ۲ با پاس زيبای علی سامره برای مس سرچشمه گلزنی کرد تا تيم آخر در جدول رده بندی، در نيمه نخست از سرخپوشان پيش بيفتد.

حملات پر تعداد و بازی شناور پرسپوليسی ها با دفاع چند لايه رقيب و عملکرد خوب حسن هوری در درون دروازه، دستاوردی برای شاگردان مصطفی دنيزلی نداشت.

اما سه تعويض دنيزلی در نيمه دوم، آهنگ هجومی اين تيم را تغيير داد.

پرسپوليس اين بار با حربه شوت های از راه دور و ارسال های بلند به جای تلاش بی ثمر برای دور زدن لايه های متعدد دفاعی حريف، موفق شد قفل دروازه مس را بشکند.

محمد نوری در دقيقه ۷۷ با پاس علی کريمی توانست دروازه هوری را باز کند. ده دقيقه بعد هم خطای پنالتی روی محمد نوری، گل دوم را با ضربه علی کريمی نصيب پرسپوليس کرد.

با اين برد پرسپوليس ۲۹ امتيازی شد و در رده هفتم باقی‌ ماند. مس سرچشمه ۱۴ امتيازی همچنان در انتهای جدول است. در پايان بازی اعلام شد که ساکت الهامی با اين باشگاه قرارداد امضا کرده و از فردا به عنوان يکی از اعضای کادر فنی در تمرينات حاضر می‌شود.

پرسپوليس در اين بازی با ترکيب ميثاق معمارزاده، رضا نورمحمدی، مجتبی شيری، ابراهيم‌ شکوری، مهدی مهدوی‌کيا (دقيقه ۶۴ عليرضا محمد)، حسين بادامکی (دقيقه ۶۲ مازيار زارع)، محمد نوری، علی کريمی، غلامرضا رضايی، مهرداد اولادی و وحيد هاشميان (دقيقه ۵۸ حميد علی‌عسگر) به ميدان رفت.

بازگشت علی عسگر پس از ماه ها مصدوميت و دوری از ميدان، از نکات مهم اين بازی برای سرخپوشان تهران بود.

در جريان بازی وقتی بازيکنان مس سرچشمه به روی زمين افتاده و بازی را متوقف می کردند، هواداران پرسپوليس عليه اصغر شرفی شعار سر می دادند و او را «اصغر ضد فوتبال» می ناميدند.

کارلوس کی‌روش سرمربی تيم ملی ايران پس از پايان بازی نفت و راه آهن به ورزشگاه آزادی آمد تا نيمه دوم اين مسابقه را تماشا کند.

مصطفی دنيزلی پس از پيروزی پرسپوليس گفت: بازی کردن مقابل تيم‌هايی که در انتهای جدول هستند سخت است. دو هفته پيش، مشابه همين بازی را استقلال مقابل مس کرمان برگزار کرد. اما برگشتن به بازی نکته‌ای حياتی است که خوشبختانه پرسپوليس راه برگشتن به بازی را می‌داند.

سرمربی ترکيه‌ای پرسپوليس درباره تعويض‌هايش گفت: تعويض‌هايم برای ايجاد تغيير در روند بازی بود. کسانی که توانستند در پايان اين بازی نتيجه را رقم بزنند، همان نفراتی بودند که بعداً به تيم اضافه شدند.

اصغر شرفی سرمربی مس سرچشمه نيز گفت: ۷۵ دقيقه پيروز بوديم اما بازيکنان ما تجربه نداشتند. پرسپوليس با علی کريمی ۱۴ نفره است. کريمی به اندازه ۳ بازيکن توانايی دارد و مهار او کار راحتی نيست. ضمن اينکه در دقايق پايانی انرژی ما تحليل رفته بود.

پس از شکست مس سرچشمه، هواداران اندک اين تيم که در ورزشگاه حضور داشتند با يکديگر درگير شدند. خبرگزاری فارس گزارش داده است که نيروی انتظامی دو نفر از آنها را دستگير کرده.

سپاهان اصفهان ۱ شهرداری تبريز ۰

اميد ابراهيمی از روی نقطه پنالتی تک گل مدافع عنوان قهرمانی ليگ برتر را به ثمر رساند. سپاهان با اين پيروزی ۳۷ امتيازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به صبا در رده سوم قرار گرفت.

زلاتکو کرانچار در اقدامی کم سابقه، بعد از پيروزی تيمش وقتی بازيکنان وارد رختکن شدند، آنها را به ميدان برگرداند تا دور زمين بدوند.

کرانچار در پايان بازی گفت: پيروزی حق ما بود. مبارزه خوبی انجام داديم، انگيزه ما برای بردن بسيار بالا بود و شانس‌های خوب ديگری هم داشتيم که استفاده نکرديم.

اصغر مديرروستا نيز پس از شکست تيمش گفت: قبل از اينکه داور پنالتی بگيرد هيچ فرصتی به سپاهان نداديم ولی بعد از پنالتی شيرازه تيم از هم پاشيد. معتقدم اين صحنه پنالتی نبود. ضمناً داور در اين مسابقه ۲ پنالتی برای ما نگرفت.

سايپا البرز ۰ صبا قم ۰

نبرد دو تيم سايپا و صبا بدون رد و بدل شدن گل به پايان رسيد. نکته جالب اين که در آغاز مسابقه؛ کارگران در قسمت فوقانی جايگاه ويژه مشغول ساخت و ساز بودند، اما در نيمه دوم با اعتراضاتی که صورت گرفت کار را تعطيل کردند!

عبدالله ويسی سرمربی صبا درباره اين که تيمش شانس قهرمانی دارد گفت: به هيچ عنوان به قهرمانی فکر نمی‌کنيم و ادعايی نداريم. استراتژی خاصی را دنبال می‌کنيم که جزو بالانشينان جدول باشيم و بازيکنان هم اين استراتژی را به خوبی پياده کردند و به آن رسيده‌ايم. می‌خواهيم با تمرينات خوب، اين روند را ادامه دهيم.

مجيد صالح سرمربی سايپا هم گفت: در دور رفت ۳-۱ باخته بوديم اما امروز در حمله و دفاع خوب کار کرديم. در اين ديدار يک گل زديم که صحيح بود اما اين گل به اشتباه مردود اعلام شد.

راه‌آهن ری ۲ نفت تهران ۱

حامد نورمحمدی برای راه آهن و مجتبی زارع برای نفت گلزنی کردند. در حالی که به نظر می رسيد بازی با همين نتيجه به پايان خواهد رسيد، اميد عاليشاه از بهترين های اين فصل ليگ برتر در دقيقه ۹۲ برای راه‌آهن گلزنی کرد.

حسين فرکی پس از دومين شکست متوالی تيمش گفت:‌ فکر می‌کنم در دو هفته گذشته يکی از تيم‌های بدشانس ليگ بوديم. در اين ديدار هم می‌توانستيم با نتيجه ۱۰ بر ۲ به پيروزی دست ‌يابيم ولی باختيم. اين موضوع چيزی از ارزش‌های تيم ما کم نمی‌کند. چيز ديگری نمی‌توانم بگويم، جز اين که امتيازها عادلانه تقسيم نشد.

علی دايی که تيمش با اين پيروزی از قعر جدول جدا شده، گفت: در اين فصل بدشانسی‌های زيادی داشتيم و در بازی‌هايی که مستحق پيروزی بوديم باختيم، اما شايد در روزی که نبايد بازی را می‌برديم، توانستيم به برتری دست يابيم.

او در پاسخ به اظهارات حسين فرکی هم گفت: اگر قرار باشد هر توپی که از کنار دروازه به اوت برود به گل تبديل شود، يا بايد هندبال بازی کنيم يا بسکتبال!

جدول ‌رده‌بندی در پايان هفته بيست و يکم

۱- استقلال تهران ۴۰ امتياز
۲- تراکتورسازی تبريز ۳۹ امتياز
۳- سپاهان اصفهان ۳۷ امتياز
۴- صبا قم ۳۷ امتياز
۵- نفت تهران ۳۶ امتياز
۶- فولاد خوزستان ۳۰ امتياز
۷- پرسپوليس تهران ۲۹ امتياز
۸- ذوب آهن اصفهان ۲۷ امتياز
۹- صنعت نفت آبادان ۲۷ امتياز
۱۰- سايپا البرز ۲۶ امتياز
۱۱- داماش گيلان ۲۶ امتياز
۱۲- شهرداری تبريز ۲۴ امتياز
۱۳- ملوان بندرانزلی ۲۳ امتياز
۱۴- مس کرمان ۲۳ امتياز
۱۵- راه‌آهن ری ۲۲ امتياز
۱۶- فجرسپاسی شيراز ۲۲ امتياز
۱۷- شاهين بوشهر ۲۱ امتياز
۱۸- مس سرچشمه ۱۴ امتياز

جدول گلزنان ليگ برتر

۱۲ گل
فونيکه سی ( صنعت نفت)

۱۱گل
کريم انصاری فرد (سايپا)

۹ گل
رضا عنايتی (صبا) و فرهاد مجيدی (استقلال)

۸ گل
عماد رضا (سپاهان) مجتبی جباری (استقلال) ايمان موسوی (نفت) و رضا نوروزی (فولاد)

۷ گل
علی کريمی (پرسپوليس) منصور تنهايی (شاهين) محسن حسينی (تراکتورسازی) جلال رافخايی(ملوان) و اميد عاليشاه (راه آهن)
XS
SM
MD
LG