لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۱۰

دیدار اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان با حسن روحانی


گزارش ها حاکی است که جمعی از اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان روز يکشنبه دوم تیرماه با حسن روحانی، رييس‌جمهور منتخب ديدار و گفت‌و گو کردند.

به گزارش وب سايت خبری «تسنيم»، در اين ديدار که در دفتر مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام برگزار شد، رييس جمهوری منتخب خواستار کمک «همه دلسوزان کشور برای تحقق دولت تدبير و اميد» شد و گفت: «فراجناحی به اين معنی است که اصلاح‌طلبان و اصولگرايان معتدل، دولت يازدهم را از خود بدانند و به آن کمک کنند.»

حسن روحانی همچنين با «تشکر از حضور گسترده مردم و نقش بی بديل رهبری در پديد آمدن حماسه سياسی»، افزود:« از ابتدا که پا در عرصه يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری گذاشتم، در طول مسير و تا روز رای‌گيری‌، بيانات و راهنمايی‌های ايشان برای تحقق اين حماسه حقيقتاً راهگشا و بی‌نظير بود.»

رييس جمهور منتخب در ادامه با تشکر از تلاش‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی برای تحقق مشارکت و «پديد آمدن اين حماسه بزرگ» گفت:« همگان برای اصل نظام و مردم به ميدان آمدند.»

حسن روحانی همچنين درباره « تبيين گفتمان اعتدال در جامعه» گفت: در اين زمينه بايد از تفاسير متفاوت و غيرصحيح و افراط و تفريط‌ها جلوگيری شود. بايد بدانيم انتخاب صحيح مسير از ويژگی‌های مهم گفتمان عدالت است و البته هدف هم اهميت دارد و بايد برای افکار عمومی در داخل و بويژه خارج از کشور تبيين گردد.

چهره هايی مانند احمد مسجد جامعی، محمدعلی نجفی، معصومه ابتکار، غلامحسين کرباسچی، محمدرضا خاتمی، محسن رهامی، مسعود ادیب، حميدرضا جلايی‌پور و هادی خانيکی در این دیدار حضور داشتند.

شورای مشورتی اصلاح طلبان متشکل از شماری از اصلاح طلبان نزديک به محمد خاتمی، رييس جمهور پيشين ايران، است که در جريان انتخابات رياست جمهوری به محمد خاتمی پيشنهاد کردند که محمدرضا عارف از حضور در انتخابات کناره گيری کند.

دیدار خاتمی با روحانی

در همين زمينه، محمد خاتمی نيز روز شنبه با رييس جمهور منتخب در مرکز تحقيقات مجمع تشخيص مصلحت ديدار کرد.

به گزارش وب سايت رسمی محمد خاتمی، رييس دولت هشتم در ديدار با حسن روحانی پيروزی وی را در انتخابات رياست جمهوری تبريک گفته است.

محمد خاتمی با اشاره به «حضور پرشور ملت ايران در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری و خلق حماسه سياسی که به انتخاب دکتر روحانی با اکثريت مطلق آراء منجر شد»، گفته است: «"حقاً و انصافاً بايد از آيت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب که زمينه تحقق اين حماسه را فراهم نمودند، قدردانی کرد.»

رئيس دولت هشتم همچنين خطاب به حسن روحانی گفته است:«با توجه به اين‌که در سخت‌ترين شرايط تاريخ کشور مسؤوليت را تحويل می‌گيريد، مردم عزيز به‌خوبی توجه دارند که تحقق مطالبات نيازمند زمان و شرايط خاص خود است.»
XS
SM
MD
LG