لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۸

رییس دفتر رادیو اروپای آزاد در بغداد به ضرب گلوله کشته شد


محمد بديوی، مدير دفتر بغداد رادیو آزادی (رادیو عراق آزاد )
محمد بديوی، مدير دفتر بغداد رادیو آزادی (رادیو عراق آزاد )
گزارش ها حاکی است که دکتر محمد بديوی الشمری، مدير دفتر بغداد رادیو اورپای آزاد/ رادیو آزادی (رادیو عراق آزاد)،‌ روز شنبه ۲۲ مارس به ضرب گلوله يک افسر گارد رياست جمهوری عراق کشته شده است.

محمد بديوی جلوی درب ورودی ساختمان متعلق به راديو آزادی عراق در محله جادريه بغداد به قتل رسيده است.

please wait

No media source currently available

0:00 0:02:52 0:00
لینک مستقیم

طبق اين گزارش، شاهدان عينی گفته‌اند اين افسر گارد رياست جمهوری پس از مشاجره با مدير راديوی آزادی به هنگام عبور خودوريش از پست بازرسی ورودی ساختمان به سوی او شليک کرده است.

گزارش ها حاکی است که اين افسر گارد رياست جمهوری عراق پس از قتل رييس دفتر راديو عراق آزاد به داخل ساختمان گارد رياست جمهوری گريخته بود.

در پی اين حادثه نوری المالکی،‌ نخست‌وزير عراق، به طور غير منتظره‌ای در محل حادثه حاضر شده و شخصاً بر عمليات بازداشت اين افسر گارد رياست جمهوری نظارت کرده است.

نخست‌وزير عراق به مدت کوتاهی نيز با خانواده محمد البديوی در محل حادثه ديدار کرده است.

در همین زمینه،‌ رادیو اروپای آزاد / رادیو آزادی با انتشار بیانیه‌ای، کشته شدن سردبیر دفتر این رسانه در بغداد را به شدت محکوم کرد و آن را غم انگیز، بی‌دلیل و تکان دهنده خواند.

«نناد پئیچ»، سردبیر رادیو اروپای آزاد رادیو آزادی، نیز با ابراز اندوه شدید و شوک ناشی از این خبر گفت که این حادثه‌ای غیر قابل توضیح است و رادیو اروپای آزاد بر انجام تحقیقات مفصل و پیگرد قاتل این روزنامه نگار اصرار دارد.

محمد بديوی، ۴۶، دارای همسر و سه فرزند است. وی از سال ۲۰۰۶ برای راديو عراق آزاد کار می کرده است و از دو سال پيش به عنوان مدير دفتر بغداد راديو آزادی در عراق منصوب شد.

دکتر محمد بديوی همچنين استاد رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه مستنصريه بغداد نيز بود. او دکتری خود را در رشته رسانه و فوق ليسانس خود را نیز در رشته روابط عمومی اخذ کرده بود.
XS
SM
MD
LG