لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۱۴

پرسپوليس پس از ۱۱۵۸ روز به صدر جدول رسيد


در آخرين روز از هفته چهاردهم ليگ برتر فوتبال ايران، پرسپوليس با پيروزی مقابل راه آهن توانست بعد از ۱۱۰ هفته تقويم فوتبالی و ۱۱۵۸ روز از حيث فاصله زمانی، مجدداً در صدر جدول ليگ برتر فوتبال ايران قرار بگيرد.

پرسپوليس حالا يک هفته قبل از پايان نيم فصل در رتبه نخست، بالاتر از فولاد خوزستان و تراکتورسازی تبريز ايستاده. استقلال نيز به خاطر حضور در ليگ قهرمانان آسيا سه بازی عقب افتاده دارد و با ۱۹ امتياز هفتم است.

بازی پرسپوليس و راه آهن در ورزشگاه تختی برگزار شد و اولين برد خارج از خانه پرسپوليس در اين فصل رقم خورد. محمدرضا خلعتبری در دقيقه ۴۶ از روی ضربه کاشته، به زيبايی برای پرسپوليس گلزنی کرد و با همين گل تيمش را به صدر جدول برد.

سيدصالحی هم در نيمه دوم با ضربه سر توپ را به تير دروازه راه آهن زد. در طرف مقابل، راه آهن در دقايق پايانی فشار زيادی روی دروازه پرسپوليس آورد و حتی در دقيقه ۸۹ شوت تماشايی بهادر عبدی از فاصله ۳۰ متری، تير دروازه پرسپوليس را لرزاند. قبل از آن در دقيقه ۸۲ بهنام برزای در محوطه جريمه پرسپوليس سرنگون شد که داور اين صحنه را خطا تشخيص نداد. درخشش نيلسون هم باعث شد دروازه پرسوليس روی هجوم های راه آهن بسته بماند.

پرسپوليس با اين برد ۲۶ امتيازی شد و با تفاضل گل بهتر نسبت به فولاد خوزستان به صدر جدول رسيد. راه آهن هم در رده پانزدهم باقی ماند. پس از سوت پايان بازی، بازيکنان پرسپوليس که از شکستن طلسم صدرنشينی شادمان بودند، همديگر را در آغوش گرفتند.

در ترکيب پرسپوليس نيلسون، سيدجلال حسينی، محسن بنگر، ميثم حسينی، حسينی ماهينی، رضا حقيقی، محمدرضا خلعتبری (دقيقه ۷۳ هادی نوروزی) اميد عاليشاه (دقيقه ۹۰ يونس شاکری)، محمد نوری، پيام صادقيان (دقيقه ۷۸ قاسم دهنوی) و مهدی سيدصالحی بازی کردند.

در ديگر بازيهای برگزار شده، در اهواز استقلال خوزستان شکست سنگينی را مقابل مهمان خود متحمل شد و ۴-۱ به تراکتورسازی تبريز باخت. در اين بازی کريم انصاريفرد هت تريک کرد، حبيب گردانی هم ديگر گل شاگردان مجيد جلالی را به ثمر رساند تا اين تيم با ۲۵ امتياز در رده سوم بايستد. ميلاد ميداودی هم تک گل استقلال خوزستان را زد. علی کريمی پس از مدتها دوری از ميادين به دليل مصدوميت، از نيمه دوم به زمين آمد و روی دو گل تيمش موثر بود.

مجيد جلالی سرمربی تراکتورسازی در پايان بازی گفت: «هواداران و رقيبان تراکتورسازی ما را باور کردند و مطمئن باشيد اين تيم در نيم فصل دوم حرف های زيادی برای گفتن خواهد داشت. حالا برای بازی با استقلال بايد خيلی خوب تمرين کنيم تا به هدف خود برسيم چون در اين بازی ميخواهيم موجوديت خود را برای پيشرفت بيشتر و استارت برای قهرمانی نشان دهيم.»

فجرسپاسی شيراز هم در خانه با يک گل به سايپا باخت. سجاد شهباززاده مهاجم ملي پوش سايپا با گشودن دروازه فجر، هفت گله شد تا به اتفاق کريم انصاريفرد و لوسيانو پريرا در صدر جدول گلزنان بايستد.

سايپا از دقيقه ۵۳ با اخراج علی زينالی ده نفره شد تا پس از نفت، دومين تيمی باشد که در هفته چهاردهم با يک يار کمتر توانسته بر ميزبان خود غلبه کند.

علی دايی که در اين بازی محروم بود، درباره پيروزی تيمش گفت: دنبال۳ امتياز بوديم که خوشبختانه برنده شديم، خلعتبری ضربه کاشته زيبايی زد که از توان هر بازيکنی بر نمي آيد. او توانست به خوبی از خلاقيت خود استفاده کند.

منصور ابراهيم زاده هم در نشست خبری پس از بازی گفت: به بازيکنانم تبريک ميگويم که تمام شرح وظايفی که از آنها ميخواستم را به نحو احسن انجام دادند. اگر شانس ميآورديم و توپهای دقايق آخرمان تبديل به گل ميشد شايد نتيجه ديگری رقم ميخورد.

سرمربی راه آهن ادامه داد: به اعتقاد من در دقيقه ۸۱ روی بهنام برزای صد در صد خطا شد و حتی داور مي توانست با سيدجلال حسينی هم برخورد کند و به او کارت قرمز بدهد. قبل از بازی هم گفتم که داور بازی ما فغانی بود چرا او را عوض کرديد؟ اين مسائل ميتواند دنباله دار باشد، چرا بايد داور عوض شود را من نميدانم.
XS
SM
MD
LG