لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۴۲

نماينده ولی فقيه در سپاه: ياران امام در مقابل رهبری ايستادند


علی سعيدی٬ نماينده ولی فقيه در سپاه،
علی سعيدی٬ نماينده ولی فقيه در سپاه،
علی سعيدی٬ نماينده ولی فقيه در سپاه، روز شنبه ۱۳ ارديبهشت با اشاره به اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ از ايستادگی «ياران» آيت الله خمينی، بنيانگذار جمهوری اسلامی در مقابل آيت الله علی خامنه‌ای،‌ رهبر فعلی ايران انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس علی سعيدی که در جمع روحانيون در استان گلستان صحبت می کرد، گفته است:«کسانی که در زمان فتنه سکوت کردند و نظاره‌گر ماجرا بودند اشتباه بزرگی مرتکب شدند و نبايد گذاشت اين اشتباهات گذشته دوباره در کشور رخ بدهد.»

علی خامنه ای، رسانه های و چهره های اصولگرا از اعتراضات به نتيجه انتخابات رياست جمهوری ايران در سال ۱۳۸۸ به عنوان «فتنه» ياد می کنند. در جریان اعتراضات در سال ۱۳۸۸ ده ها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با مقايسه دوران صدر اسلام و شرايط کنونی در ايران گفته است:«در عصر حاضر بخشی از خواص منحرف شده و مشاهده کرديم که ياران امام در مقابل رهبری ايستادند.»

علی سعيدی همچنين گفته است : « برخی از خواص» بعد از در گذشت آيت الله خمينی دچار «استحاله» شده و در مقابل رهبر فعلی جمهوری اسلامی « ايستادگی کردند و هيچگاه دست از کارها و اعمال نادرست خود برنمی‌دارند.»

علی سعيدی به طور مشخص نامی از ياران آيت الله خمينی نبرده است،‌ ولی رسانه های اصولگرا از مهدی کروبی،‌ رييس مجلس ششم و ميرحسين موسوی، نخست وزيران دوران جنگ ايران و عراق، به همراه محمد خاتمی، رييس جمهوری اسبق ايران به عنوان رهبران «فتنه» ياد می کنند.

مهدی کروبی، ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی، از بهمن سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می برند و به گفته مقام های بلندپايه جمهوری اسلامی اين افراد همچنان بر مواضع خود در قبال رويدادهای سال ۱۳۸۸ پافشاری می کنند.

احمد جنتی، دبير شورای نگهبان پيشتر در آذرماه سال گذشته گفته بود که ميرحسين موسوی و مهدی کروبی «حاضر نيستند اظهار ندامت کنند.»

در همين زمينه، احمد جنتی روز گذشته از مقام های قضایی ایران خواسته بود که آن دسته از رهبران معترضان که «آزادانه راه » می روند، را رصد کنند تا بدانند چه «نقشه ای برای آینده» دارند.

دبير شورای نگهبان از «همه» مسوولان جمهوری اسلامی خواسته بود تا «کمک کنند تا ريشه فتنه را براندازند.»
XS
SM
MD
LG