لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۴

ابراز تاسف موسوی و رهنورد از حوادث بند ۳۵۰ اوین


میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در ملاقات با فرزندان خود گفته‌اند که از حوادث اخیر زندان اوین مطلع شده‌اند و از آن چه رخ داده اظهار تاسف کرده‌اند.

آقای موسوی همچنین در واکنش به انتشار نامه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی پیام داده است که اگر در حصر خانگی به این نامه دسترسی داشته باشد، پاسخش را خواهد داد.

گزارش وب‌سایت کلمه در روز پنج‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت، بیان می‌کند که آقای موسوی و خانم رهنورد در حصر خانگی و از پشت دیوارهای خانه، صدای خانواده‌های زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین را شنیده‌اند که مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده‌ بودند.

این گزارش به نقل از فرزندان موسوی و رهنورد می‌گوید که آنها در ابتدا نتوانسته‌اند دلیل این تجمع اعتراضی را متوجه شوند، اما عصر آن روز با مشاهده برنامه خبری بیست و سی، ماجرا را دریافته‌اند.

کلمه می‌نویسد که این دو به اعضای خانواده خود گفته‌اند: «از دست ما جز تاثر عمیق و دعا کاری ساخته نبوده است.»

خانواده زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ اوین روز سه‌شنبه گذشته در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کردند که در نزدیکی خانه میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در خیابان پاستور تهران واقع است.

دلیل این تجمع، اقدام زندان‌بانان اوین در ضرب و شتم زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ عنوان شده است که واکنش‌هایی را در میان مقامات و نهادهای مختلف حکومت ایران نیز موجب شد و از آن جمله سخنگوی دولت وعده پی‌گیری ماجرا را داد، اگرچه وزیر دادگستری ماجرا را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد و می‌گوید که اتفاقی رخ نداده است.

پیام به آیت‌الله حائری شیرازی

گزارش کلمه در عین حال پیام میرحسین موسوی به آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان و امام جمعه سابق شیراز، را بازتاب داده است.

آقای حائری شیرازی به تازگی در نامه‌ای خطاب به میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸، از آنها خواست که از مواضع خود در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ دست بردارند و راه را برای رفع حصر باز کنند.

به گفته او، جمهوری اسلامی نمی‌تواند حرف خود را پس بگیرد و «رفع حصر خانگی در شرایط اصرار بر مواضع قبلی به معنای آن است که نظام حکم به نفی خود داده است».

اما از گزارش کلمه برمی‌آید که این نامه به دست میرحسین موسوی نرسیده و از طریق شفاهی از آن باخبر شده است.

وی در پاسخ خود به نامه آقای حائری شیرازی گفته است: «با توجه به آن که در طول مدت حصر تلاش شده است هیچ‌ گونه نوشته یا نامه و روزنامه‌ای به دست ما نرسد، در صورتی‌ که نامه شما به دست بنده برسد، پاسخ به آن را مغتنم خواهم شمرد.»

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی از زمستان ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند، اقدامی که مقامات ایران می‌گویند به دستور علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

میرحسین موسوی در روزهای اخیر به خاطر ناراحتی قلبی به بیمارستان منتقل شد، اما پس از عمل آنژیوگرافی بلافاصله به حصر خانگی بازگشت.
XS
SM
MD
LG