لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۴

تاجزاده : منظور رهبری از قانونگرايی تمکين به مهندسی انتخابات است


مصطفی تاجزاده
مصطفی تاجزاده
مصطفی تاجزاده، زندانی سياسی و رييس سابق ستاد انتخابات کشور، در پيامی از زندان اوين به رد صلاحيت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران واکنش نشان داده و گفته است، از نظر آيت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، قانون گرايی به مثابه «تمکين به مهندسی انتخابات» است.

به گزارش «نوروز»، وب سايت جبهه مشارکت، مصطفی تاجزاده در پيام خود گفته است:«رهبری قانون گرايی را «تمکين به مهندسی انتخابات» تعريف می کند و از ديگران نيز انتظار دارد تا به تمجيد آن بپردازند.»

مصطفی تاجزاده اضافه کرده است:« به هر رو در انتخابات اخير رهبر با تأييدِ رد صلاحيت نامزدهای رأی آور به حقوق اساسی ملت تجاوز کرد و اکنون نيز با توضيحات ناموجه و توجيهات تکراری به شعور ملت ايران توهين می کند.»

در يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوری ايران ۶۸۶ دواطلب ثبت نام کرده بودند که تنها صلاحيت هشت نفر از آنها توسط شورای نگهبان تاييد شد. اکبر هاشمی رفسنجانی، رييس مجمع تشخيص مصلحت، و اسفنديار رحيم مشايی، مشاور محمود احمدی نژاد از جمله رد صلاحيت شدگان بودند.

در همين زمينه، رهبر ايران روز سه شنبه هشتم خرداد در ديدار با نمايندگان مجلس شورای اسلامی گفته بود:«ما واقعا بايد تشکر کنيم از همه نامزدها و آنهايی که صلاحيتشان احراز نشد و به قانون تمکين کردند.»

«انتخابات آزاد به عنوان تنها راه نجات ميهن»

مصطفی تاجزاده در پيام خود تصريح کرده است که همه جناح های سياسی مشمول «مهندسی انتخابات» شده اند و هيچ يک از نامزدهای موجود، انتخاب اول جناح سياسی در نظام جمهوری اسلامی نيستند و نامزدها به آنها تحميل شده است.

مصطفی تاجزاده در خصوص رد صلاحيت اکبر هاشمی رفسنجانی نیز گفته است:«رد صلاحيت آقای هاشمی و ديگر نامزدها زمينه مناسبی برای مقابله با بدعت نظارت مطلقه و غيرپاسخ گوی استصوابی را در انتخابات کاملا فراهم کرده است به علاوه در جريان اين رد صلاحيت آقای هاشمی با رفتار خويش مخالفانش را شرمنده کرده در حالی که رهبر با عملکردش باعث شرمندگی موافقانش شده است. »

مصطفی تاجزاده همچنين گفته است: تا زمانی که سياست های کلان کشور اصلاح نشود و به فضای امنيتی، پليسی حاکم در کشور پايان داده نشود، هيچ يک از کانديداهای موجود نمی توانند در جهت مهار مشکلات داخلی و اعتمادسازی منطقه ای و بين المللی گام بردارند.

اين زندانی سياسی در پيام خود تصريح کرده است:«با همه اين احوال نبايد از جنبه مثبت روند مطلقه و فردی شدن حکومت غفلت کرد. زيرا بعد از اين انتقادها عمدتاً متوجه شخص رهبری است و انتخابات آزاد به عنوان تنها راه نجات ميهن به مطالبه عمومی و همگانی تبديل خواهد شد.»

مصطفی تاجزاده همچنين می گويد که به آينده اميدوار است چرا که «اکثريت مردم»‌خواهان تغيير و اصلاح وضع موجود هستند.

انتخابات رياست جمهوری ايران ۲۴ خرداد برگزار و جانشين محمود احمدی نژاد تعيين می شود.
XS
SM
MD
LG