لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۳

درخواست برای تقویت حضور نيروی دريايی آمريکا برای مقابله با تهديد ايران


ژنرال جيمز ماتيس
ژنرال جيمز ماتيس
ژنرال جيمز ماتيس، فرمانده نیروهای نظامی آمريکا در خاورميانه، روز سه شنبه در کنگره اين کشور گفته است، برای مقابله با تهديدهای ايران لازم است که حضور ناوها و همچنين قابليت های دفاع موشکی در دريا تقویت شود.

ژنرال جيمز ماتيس، رييس فرماندهی مرکزی «سنتکام» گفته است: «با توجه به تهديد موشک های بالستيک، راکت های دوربرد، مين ها، قايق های تندرو، موشک های کروز و زير دريايی ايران، نياز است تا حضور و توانايی نيروی دريايی قويتر شده تا از اين طريق خطوط دريايی در اين منطقه حياتی مورد حفاظت قرار گيرد.»

به گزارش رويترز، در حالی اين فرمانده ارشد ارتش آمريکا خواستار پررنگ تر شدن حضور نظامی آمريکا در منطقه شده است که باراک اوباما، رييس جمهوری اين کشور، با رهبران اسرائيل در واشينگتن ديدار کرده تا در خصوص تشديد تنش با ايران مذاکره کند.

همزمان با اين ديدار ها گمانی زنی ها در خصوص حمله احتمالی اسرائيل به تاسيسات هسته ای ايران افزايش يافته است.

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل روز گذشته گفته بود که اسرائيل بايد بر «سرنوشت خود حاکم باشد» و وی اجازه نخواهد مردم «اسرائيل در سايه نابودی» زندگی کنند.

از سوی ديگر باراک اوباما، رييس جمهوری امريکا نيز از «پر حرفی» در خصوص حمله به ايران انتقاد کرده بود.

آقای اوباما روز گذشته گفته بود، هنوز فرصت برای حل مناقشه هسته ای ايران از طريق ديپلماتيک وجود دارد.

توان سلاح های بيولوژيک و شيميايی سوريه

طبق اين گزارش ژنرال ماتيس که با اعضای کميته امور تسليحاتی سنای امريکا سخن می گفت، تصريح کرده است که سوريه مقادیر «قابل توجهی» سلاح های بيولوژيکی و شيميايی و همچنین هزاران موشک شانه پرتاب دارد.

ژنرال ماتيس می گويد، ايران در بخشی از وضعيت رو به وخامت در سوريه مقصر است.

فرمانده نيروهای آمريکايی در خاورميانه اضافه کرده است: احتمال وقوع جنگ داخلی در سوريه در حال افزايش است.

ژنرال ماتیس با این حال گفته است: با گزینه های مشکلی برای حل و فصل مساله سوریه موجه ایم.

سازمان ملل متحد نهم اسفند‌ماه اعلام کرد که در ۱۱ ماه گذشته بيش از هفت هزار و ۵۰۰ تن از شهروندان سوريه بر اثر خشونت های دولت حاکم کشته شده‌اند و تأکيد کرده است که روزانه «يکصد تن» از شهروندان سوريه، از جمله زنان و کودکان قربانی اين ناآرامی‌ها می‌شوند.
XS
SM
MD
LG