لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۰

تزریق بودجه ۷۵ میلیارد دلاری برای نجات بخش مسکن آمریکا


خانه‌ای برای فروش در ایالت ایلینویا
خانه‌ای برای فروش در ایالت ایلینویا
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه اعلام کرد برای خارج کردن بخش مسکن این کشور از ورطه رکود و کسادی، ۷۵ میلیارد دلار دیگر از بودجه دولتی به این بخش تزریق خواهد کرد.

هدف دولت فدرال برای وارد کردن این بودجه، سر و سامان دادن به وضع بحرانی ناشی از وام‌های بازپرداخت نشده مسکن است. بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند ناتوانی شهروندان آمریکایی از بازپرداخت وام‌‌هایشان، آغازکننده بحران بازارهای مالی ایالات متحده بوده است.

رئیس جمهوری ایالات متحده، روز چهارشنبه در حالی در ایالات آریزونا جزئیات طرح را علنی کرد، که یک روز پیش از آن نیز طرح محرک اقتصادی ۷۸۷ میلیارد دلاری را به امضا رسانده بود.

این طرح ۷۸۷ میلیارد دلاری که روز جمعه گذشته و با حمایت دموکرات‌ها در کنگره به تصویب رسید، از جمله دربرگیرنده کاهش مالیات برای طبقه متوسط، تخصیص بودجه برای اجرای پروژه‌های ساختمانی، کمک به فقرا و بیکاران و سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های جایگزین است.


با این حال دولت اوباما با هدف گرفتن ِ بخش مسکن ایالات متحده که نظام بانکی این کشور را تا مرز فروپاشی کامل پیش برد، قصد دارد علاوه بر طرح محرک اقتصادی با اختصاص این بودجه اضافی، به طور مشخص از بی خانمان شدن ۹ میلیون آمریکایی جلوگیری کند.

محل تامین این بودجه ۷۵ میلیارد دلاری، از همان طرح نجات مالی ۷۰۰ میلیارد دلاری است که درپاییز امسال و در آخرین روزهای ریاست جمهوری جرج بوش در کنگره به تصویب رسید.

دولت اوباما قصد دارد با این بودجه ۷۵ میلیارد دلاری، به پنج میلیون نفر که وام مسکن گرفته و از باز پرداخت آن ناتوانند کمک کند.

با تزریق این بودجه، دولت اوباما همچنین قصد دارد به مؤسساتی که وام مسکن می‌دهند مشوق‌هایی ارائه کند، تا به چهار میلیون نفری که خانه‌هایشان درآستانه تصرف است کمک کنند.
XS
SM
MD
LG