لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۱

نواز شریف تحت بازداشت خانگی قرار گرفت


 نواز شريف نخست وزير سابق پاکستان
نواز شريف نخست وزير سابق پاکستان

مقامات دولت پاکستان دستور حبس خانگی نواز شريف، نخست وزير سابق پاکستان و رهبر اپوزيسيون اين کشور را به مدت سه روز، در لاهور صادر کرده اند.

به گزارش سی ان ان، نواز شريف، رهبر حزب مسلم ليگ ( شاخه نواز) از تظاهرات وکلای پاکستانی حمايت می کند و قرار بوده برخی از رهبران حزب مسلم ليگ (شاخه نواز)، از جمله نواز شريف و برادرش شهباز شريف روز دوشنبه به تحصن وکلای پاکستانی در مقابل پارلمان اين کشور در اسلام آباد به پيوندند.

وکلای پاکستانی از دولت اين کشور خواستار انتصاب مجدد قضاتی شده اند که پرويز مشرف، رئيس جمهوری سابق پاکستان از کار بر کنار کرده است.

دولت پاکستان که در راس آن حزب مردم به رهبری آصف علی زرداری، رئیس جمهوری این کشور، قرار دارد تجمعات سیاسی را ممنوع اعلام کرده و گفته «گردهم آيی ها می تواند موجب تنش و خشونت شود.»

در همين حال سی ان ان گزارش می دهد که نواز شريف و برادرش بيشتر به خاطر دلايل شخصی از اين تظاهرات حمايت می کنند چرا که دادگاه عالی پاکستان ماه گذشته نواز شريف را به دليل داشتن پرونده جنائی از شرکت در انتخابات منع کرد.

نواز شريف تصميم دادگاه را محکوم کرده و آن را با انگيزه ای سياسی و هدايت شده از سوی آصف علی زرداری دانسته است.

دولت پاکستان از پخش برنامه های تلویزیون «جیو-تی وی» که تظاهرات مخالفین دولت را پوشش می دهد،جلوگیری کرده است.

نواز شريف زمانی که در دهه ۹۰ میلادی در قدرت بود، با کودتای پرويز مشرف، سقوط کرده و از پاکستان اخراج شد. در اواخر سال ۲۰۰۷ با پايان يافتن دوران زمامداری آقای مشرف، نواز شريف هم توانست به پاکستان بازگردد.


XS
SM
MD
LG