لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۵۵

والدین رکسانا صابری با دخترشان در اوین ملاقات کردند


رکسانا صابری
رکسانا صابری

رضا صابری، پدر رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی-آمریکایی که در ایران در بازداشت به سر می برد به رادیو فردا گفته است که روز دوشنبه با دخترش برای مدت نیم ساعت ملاقات کرده است.


رضا و آکيکو صابری، پدر و مادر رکسانا، روز یکشنبه از آمريکا برای ملاقات با فرزندشان وارد ايران شدند.

آقای صابری همچنین به رادیو فردا گفت که حال دخترش بهتر از زمانی است که با آنها تلفنی صحبت کرده و مقامات زندان تلویزیون و چند کتاب در اختیار وی قرار داده اند.

رضا صابری افزود که بخشی از اتهام رکسانا صابری تهیه گزارش بدون داشتن مجوز مطبوعاتی است.

عبدالصمد خرمشاهی، وکيل رکسانا صابری، روز یکشنبه گفته بود که موکل او رسما تفهيم اتهام و پرونده او به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال شده است. او افزوده بود که هنوزپرونده را نخوانده و هيچ اطلاعی از اتهام های وارده، ندارد.

آمريکا رسماً از جمهوری اسلامی ايران خواسته است رکسانا صابری را آزاد کند. رکسانا صابری، روزنامه نگار ایرانی – آمریکایی ۲۲ بهمن ماه سال قبل دستگیر شد.

حسن قشقاوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در اسفندماه گفته بود که رکسانا صابری نباید به طور «غیر قانونی» به کسب خبر و اطلاعات می پرداخت.

خانم صابری در سال های گذشته با شبکه های بی بی سی، رادیو «ان پی آر» و سایر نشریات بین المللی همکاری داشته است.

والدین خانم صابری از آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، خواسته اند تا دختر آنها آزاد شود و از وضعیت روحی او به شدت ابراز نگرانی کرده اند.

به رغم اینکه قوه قضائیه ایران در اسفندماه اعلام کرده بود که رکسانا صابری «ظرف چند روز آینده» آزاد می شود ولی وی همچنان در بازداشت به سر می برد.

خانم صابری ۳۱ ساله است و مادر او ژاپنی و پدرش ایرانی است و در ایالت داکوتای شمالی آمریکا بزرگ شده است. وی به مدت شش سال در ایران زندگی می کرد.

هفته گذشته هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، از مقام های ایرانی خواست تا هر چه زودتر وضعیت این روزنامه نگار زندانی و عشاء مومنی دیگر ایرانی – آمریکایی متهم به اقدام علیه امنیت ملی و رابرت لوینسون، عضو سابق پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، روشن شود.

XS
SM
MD
LG