لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۰

حزب الله لبنان دستگیری یکی از اعضای خود در مصر را تائید کرد


حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان
حسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان
حسن نصرالله، دبيرکل حزب الله لبنان، در يک سخنرانی تاييد کرد که سازمان وی در انتقال جنگ افزار برای تشکل های فلسطينی در غزه از طريق خاک مصر تلاش کرده اما اين اتهامات را که عليه امنيت مصر فتنه انگيزی کرده بود، رد کرد.

حسن نصرالله شامگاه جمعه ازمخفيگاه خود در يک سخنرانی که از طريق شبکه تلويزيونی «المنار» پخش می شد، گفت: «تلاش برای رساندن جنگ افزار بدست برادران مقاومت در غزه، اتهامی نيست که حزب الله از آن خجالت بکشد.»

حسن نصرالله تاييد کرد که يکی از اعضای بلندپايه حزب الله در خاک مصر دستگير شده و او مامور بررسی راه های انتقال جنگ افزار برای حماس و ساير تشکل های فلسطينی غزه بوده است.

نصرالله گفت اين فرد سامی شهاب است که ماموريت يافته بود تا حمايت لجستيک لازم را برای غزه فراهم آورد.

نصرالله گفت ده نفرازبازداشت شدگان همکاران سامی شهاب بوده اند، واتهاماتی که به ديگران وارد شده با حزب الله ارتباطی ندارد و «نمی دانم دادستان مصر چگونه از۵۰ نفرسخن می گويد.»

وی گفت «دادستان مصرگناهی ندارد. به دست او يک بيانيه داده اند که آنرا بخواند.»

حسن نصرالله افزود «اين نخستين بار نيست که نيروهای حزب الله هنگام انتقال سلاح به مصر دستگير می شوند و ما با صدای رسا می گوئيم که به اين امرافتخار می کنيم، و اگرمصری ها می خواهند ما را متهم کنند، ما به اين اتهام مباهات می کنيم و اين گناهی نيست که بخاطرآن حزب الله از کسی پوزش بخواهد.»

نصرالله گفت «مصر به جای آنکه يک تلاش عربی را عليه اسرائيل در پی سخنان وزير خارجه جديد اسرائيل برنامه ريزی کند، عليه حزب الله تبليغات می کند... وحال مصرعليه تمامی گروه های مقاومت يکجا جبهه گرفته و می کوشد تا مورد توجه دولت جديد آمريکا و آقای تازه آمريکائی اش قرار گيرد.»

حسن نصرالله گفت: «حزب الله قصد گسترش تفکر شيعی را ندارد...مصرما را به مزدوری ايران نيز متهم می کرد... ارتباط با ايران برای ما افتخاراست... و يمن و بحرين نيز ادعاهائی را عليه ما مطرح می کنند...چيزی را بيش از توان ما تحميل نکنيد...ما در جهان عرب محبوب هستيم...درخواست هائی برای کمک به ملت ها به ما می رسد اما غير از کمک به فلسطينی ها و نبرد با اسرائيل در خواست های ديگر را رد می کنيم... ما حزبی لبنانی هستيم که هرکاری را که انجام دهيم با شهامت می پذيريم.»

نصرالله گفت: «آن کسی که بايد محکوم شود، مصراست که شريک اسرائيل درمحاصره غزه است و شب و روز تونل های زيرزمينی را که تنها مجرای ارتباط غزه با جهان بيرون است، منهدم می کند و حتی اگر سلاح از آنها انتقال می يابد اما راه انتقال مواد غذائی و بهداشتی نيز هست.»

اما نصرالله اين اتهام را که حزب الله درصدد انجام عمليات تروريستی درخاک مصربوده، رد کرد.
XS
SM
MD
LG