لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۹

کلینتون در بیروت: از میانه‌روها حمایت می‌کنیم


هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا
هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا، یک روز پس از سفر غیرمنتظره به بغداد، سرزده وارد بیروت شد تا با مقام‌های لبنانی دیدار کند.

سفر خانم کلینتون به لبنان پیش از انتخابات سراسری هفتم ژوئن در این کشور صورت می‌گیرد. به گزارش آسوشیتدپرس، خانم کلینتون در بیانیه‌ای در این مورد گفت که «مردم لبنان باید قادر باشند در انتخاباتی عادلانه، آزاد و دور از خشونت و دخالت از خارج، نمایندگان خود را انتخاب کنند.»

وزیر خارجه آمریکا افزود که «کشورش از میانه‌روها در لبنان حمایت می‌کند.» وی همچنین بر همکاری آمریکا با نیروهای مسلح لبنان تاکید کرد.

حزب‌الله لبنان و متحدانش امکان دارد در این انتخابات آرای زیادی را از آن خود کرده و نقش مهمی را در دولت ائتلافی آینده این کشور ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، موفقیت حزب‌الله در این انتخابات همچنین نشان می‌دهد که حامیان این گروه یعنی ایران و سوریه نفوذ خود را در منطقه گسترش داده‌اند.

آمریکا و اسرائیل حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی می‌دانند، در حالی که این گروه در دولت کنونی لبنان حضور دارد. گروه‌های مخالف حزب‌الله لبنان اعلام کرده‌اند که پیروزی این گروه می‌تواند موجب منزوی شدن لبنان در عرصه بین‌المللی و کاهش کمک غرب به این کشور شود.

هیلاری کلینتون پیش از سفر به لبنان، در عراق با مقام‌های عراقی گفت‌وگو کرد.

وی در عراق گفت: آمریکا پس از خروج نیروهایش از عراق، همچنان به حمایت از بغداد ادامه خواهد داد.

هیلاری کلینتون در مراسمی در سفارت آمریکا در بغداد گفت:«ما به شما نمی‌گوییم که چگونه مسائل سیاسی داخلی خود را حل کنید، شما خودتان باید در این باره تصمیم‌گیری کنید.»
XS
SM
MD
LG