لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۴۰

نیروهای امنیتی به کوی دانشگاه تهران حمله کردند


کوی دانشگاه تهران پس از حمله شب گذشته
کوی دانشگاه تهران پس از حمله شب گذشته
بر پايه گزارش‌های رسیده از تهران، شب یکشنبه، تحصن دانشجويان ساکن کوی دانشگاه تهران در خيابان امير آباد، با حمله و تيراندازی نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی و لباس های شخصی به خشونت کشيده شده است.

بر اساس برخی گزارش ها در اثر تيراندازی نيروهای امنيتی تعدادی از دانشجويان معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری را زخمی و تعدادی نيز دستگير شده اند.

نيروهای امنيتی در اين حمله از گاز اشک آور، تيراندازی زمينی و نارنجک صوتی استفاده کرده اند.

اين گزارش ها حاکی از آنست که اگر چه حمله نيروهای امنيتی و لباس شخصی هاحوالی صبح به پايان رسيده اما دانشگاه تحت محاصره است.

پيشتر نيز روز يکشنبه خبرگزاری رويترز گزارش داده بود که نيروهای پليس به يک گروه دو هزار نفره از دانشجويان که در دانشگاه تهران تظاهرات می کردند يورش برده است.

همزمان اخبار رسيده می گويد که در پی اعتراضات در دانشگاه صنعتی اصفهان نيز، نيروهای ضدشورش وارد اين دانشگاه شده و دانشجويان را هدف ضرب و شتم قرار داده اند.

پیشتر سايت امير کبير همچنين گزارش داده بود که شنبه شب نيز «در پی اعتراض دانشجويان دانشگاه صنعتی اصفهان به تقلب گسترده در انتخابات رياست جمهوری، شب گذشته ماموران گارد ويژه و لباس شخصی با حمله به خوابگاه های دانشجويان آنان را به طرز وحشيانه ای مورد ضرب و شتم قرار داده و تعدادی از دانشجويان را نيز با خود بردند.»

به گزارش اين سايت، «نيروهای يگان ويژه و انصار حزب الله، بيش از ۶۰ نفر از دانشجويان را بازداشت و توسط دو دستگاه اتوبوس به مکان نامعلومی منتقل کردند. طی اين حمله چند تن از دانشجويان به شدت مجروح گشته اند. يکی از دانشجويان در اثر ضرب و شتم از پنجره اتاق خوابگاه به پايين پرت شده و از ناحيه هردو پا دچار شکستگی گرديده است.»

اين سايت افزود : «همچنين يک نفر نيز به شدت از ناحيه سر مجروح شده و وضعيت جسمی وی وخيم گزارش شده است.»

اين حمله پس از آن صورت گرفت که مامورين گارد ويژه در پاسخ به اعتراضات دانشجويان، در محوطه صحن خوابگاه های دانشگاه صنعتی اصفهان حضور يافتند که در پی آن درگيری هايی بين دانشجويان و ماموران صورت گرفت.

اعتراض ها پس از آن اوج گرفت که وزارت کشور جمهوری اسلامی ايران روز شنبه اعلام کرد، محمود احمدی نژاد با کسب ۲۴ ميليون و ۵۰۰ هزار رای از مجموع ۳۹ ميليون برنده رقابت انتخابات رياست جمهوری شده است.

اعلام اين نتايج با واکنش شديد مير حسين موسوی، نخست وزير سابق، و مهدی کروبی، رييس سابق مجلس، روبرو شده است و آن را «شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سيما» و «مضحک» دانسته اند.
XS
SM
MD
LG