لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۵

کروبی: حاميان احمدی‌نژاد؛ مروجان اسلام طالبانی و تحجر


مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی
مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتماد ملی
مهدی کروبی در نامه‌ای به عزت‌الله ضرغامی، نحوه پوشش اعتراض‌ها به نتايج انتخابات رياست جمهوری را تقبيح کرد.

نامزد اصلاح‌طلب انتخابات رياست جمهوری در نامه خود به رياست صدا و سيما نحوه بازتاب اعتراضات آرام مردم در سطح کشور را موجب تحير دانسته و تأکيد کرده است که از ديد وی آنچه که مردم ايران در اين چند روز خواستار آن بوده و هستند چيزی جز احقاق حق و صيانت از آرای خود نبوده است.

آقای کروبی در ادامه نامه خود به عزت‌الله ضرغامی وی را در برابر مجموعه پرسش‌هايی قرار می‌دهد که ادعای عمل بر طبق رسالت ملی توسط صدا و سيما را به چالش می‌گيرد، پرسش‌هايی نظير اينکه: آيا ضرب و شتم و کشتار مردم بيگناه که غالبا توسط نيروهای لباس شخصی انجام ميشود و انعکاس وارونه آن در صداوسيما جزو رسالت رسانه ملی است؟ آيا حمله به کوی دانشگاه توسط لباس شخصيها و نسبت دادن اين خشونتها به انبوه جمعيت معترض به نتيجه انتخابات جزو رسالت رسانه ملی است؟ آيا نسبت دادن آتشسوزيها و آتشزدن مساجد و تخريب اموال ملت که حسب اطلاعات واصله غالبا از سوی لباس شخصيهاست جزو رسالت رسانه ملی است؟

مهدی کروبی در ادامه نامه خود مدعی می شود که «اکثريت قاطع کسانی که اکنون نسبت به روند برگزاری انتخابات معترض هستند و خواستار ابطال آن می باشند همان کسانی هستند که سالها برای استقرار نظام جمهوری اسلامی ايران مبارزه کرده و در کنار ديگر نيروهای انقلابی در راستای پيشبرداهداف بنيان گذار جمهوری اسلامی ايران حرکت کرده اند».

دبير کل حزب اعتماد ملی در همين نامه نسبت به مقايسه معترضان به روند فعلی انتخابات و اعلام نتايج آن با مخالفان نظام جمهوری اسلامی ابراز تأسف می‌کند و عملکرد صداوسيما را موجب افزايش بياعتمادی مردم به اين نظام می‌داند.

آقای کروبی در ادامه نامه خود به رئيس سازمان صدا و سيما ضمن ابراز اينکه «نشان دادن صحنه‌های ضرب و شتم و حتی کشتار رقت‌انگيز جمعی از مردم دل اينجانب را به شدت آزرده کرده است» می‌گويد که از نظر وی عدم دخالت نيروهای لباس شخصی و انتظامی اين صحنه‌های دلخراش را به‌وجود نمي‌آمد و می‌پرسد: «آيا انعکاس اين مطلب در صدا و سيما و نسبت دادن آن به جمعيت ميليونی جزو رسالت رسانه ملی است؟»

تنها نامزد روحانی انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری به عزت‌الله ضرغامی متذکر می‌شود که « آنانی که امروز از دولت آقای احمدي‌نژاد حمايت مي‌کنند کسانی هستند که مروج اسلام تحجر و اسلام طالبانی بوده و مردمی که معترض به نتايج انتخابات هستند، به نتيجه انتخاباتی معترضند که در يک فرايند مهندسی شده و با تقلب‌های فراوان، فردی را به عنوان رئيس جمهور آينده اعلام کرده است که بتواند مجری تفکر متحجرانه باشد».

مهدی کروبی در پايان نامه خود به رياست سازمان صدا و سيما از وی خواسته که پيام مردم را دريابيد، رويکرد رسانه ملی را در چگونگی انعکاس اعتراضات آرام مردمی اصلاح کند، و بيش از اين مردم را برای کسب اطلاعات و اخبار به سمت رسانههای خارجی سوق ندهد.
XS
SM
MD
LG