لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۴

باراک اوباما وارد مسکو شد


باراک اوباما به همراه همسرش میشل و دو دخترش وارد مسکو شد.
باراک اوباما به همراه همسرش میشل و دو دخترش وارد مسکو شد.
باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا صبح روز دوشنبه برای دیدار با رهبران روسیه وارد مسکو شد. اوضاع افغانستان و مساله هسته‌ای ایران نیز از موضوعات مهمی به شمار می‌آیند که در دیدار باراک اوباما و دیمیتری مدودف مطرح خواهد شد.

گفت و گو در باره امضای یک قرارداد جدید به منظور کاستن از میزان سلاح‌های استراتژیک و نیز خلع سلاح هسته‌ای از مهم‌ترین دستورکار‌نشست سران ایالات متحده و روسیه اعلام شده است.

بر اساس اعلام منابع آمریکایی مذاکره‌کنندگان دو طرف پیش از دیدار روسای جمهور پیش‌نویس توافق‌نامه‌ای را در این خصوص آماده کرده‌اند تا در نشست سران مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، باراک اوباما برای انجام دیداری دو روزه از مسکو پیش از ظهر روز دوشنبه به همراه همسرش میشل و دو دخترش وارد فرودگاه مسکو شد.

گفت و گوهای آقای اوباما با رئیس جمهوری روسیه بعداز ظهر روز دوشنبه برگزار خواهد شد و پس از آن دو رییس جمهور در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت خواهند کرد.

در این میان گفته می‌شود، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده است، موافقت همه جانبه روسیه بر سر پیمان کاهش سلاح‌های هسته‌ای انصراف آمریکا از استقرار سامانه ضد موشکی در اروپای شرقی بستگی دارد، اما باراک اوباما هرگونه ارتباط میان مساله کاهش سلاح‌های هسته‌ای و طرح سپر موشکی را رد کرده است.

همچنین دو طرف در باره مساله گسترش ناتو در شرق و نیز مسایل مربوط به جنگ سال گذشته میان روسیه و گرجستان به تبادل نظر خواهند پرداخت.
XS
SM
MD
LG