لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۳

اصلاح‌طلبان خواستار خاتمه پايان فضای امنيتی در ایران شدند


موسوی،خاتمی و کروبی دوشنبه با یکدیگر ملاقات کردند.
موسوی،خاتمی و کروبی دوشنبه با یکدیگر ملاقات کردند.
محمد خاتمی، مهدی کروبی و ميرحسين موسوی که به نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعتراض دارند روز دوشنبه با يکديگر ملاقات و خواستار خاتمه بازداشت ها و پایان فضای امنیتی در ایران شدند.

چهره‌های برجسته اصلاح‌طلبان در ملاقات روز دوشنبه خود از مقام‌های حکومتی خواستند که بدون فوت وقت نسبت به آزادی معترضان به نتايج انتخابات دهمين دوره رياست جمهوری اقدام و به فضای بسته امنيتی موجود خاتمه دهند.

به گزارش سايت قلم نيوز، سايت خبری نزديک به ميرحسين موسوی، در اين ملاقات در مورد مسايل سياسی از جمله پی‌آمدهای انتخابات و اعتراضات به نتايج آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنين در گزارش مربوط به اين ملاقات آمده است که در اين جلسه به شدت از حمله به مردم بی‌گناه، خوابگاه‌ها و منازل انتقاد شد و هر يک از طرفين به ذکر نمونه‌های برخورد‌های خشونت‌آميز افراد منسوب به «لباس ‌شخصی‌» که با حمايت قوای امنيتی صورت گرفته، پرداخت.

به نوشته سايت قلم نيوز سران اصلاح‌طلب به کشته شدن شماری از معترضين اشاره داشتند و ضمن محکوم کردن برخوردهايی از اين دست با رفتارهای مسالمت‌آميز و حرکت‌های مسالمت جويانه‌ خاطرنشان ساختند که يک راهپيمايی چند ميليونی خودجوش با آرامش و نظمی فوق‌العاده توسط معترضين اداره شد و امکان آن وجود داشت که با اندک تدبير و اعتنا به حق آنها و بيزاری جستن از دروغ و بی‌احترامی جريان امور به يک بحرانی ملی تبديل نشود.

همچنين در اين جلسه موضوع سخنرانی احمد جنتی در نماز جمعه هفته گذشته تهران طرح شد و حاضرين ضمن «تأسف‌بار» خواندن سخنان او تأييد اعتراف‌گيری از متهمان و بازداشت‌شدگان از جانب وی و از منبر نماز جمعه را «اقدامی خلاف قانون و خلاف شرع و ضدبشری» توصيف کردند.

آقايان کروبی، خاتمی و موسوی با تأکيد بر ضرورت پايان يافتن «فضای فوق امنيتی موجود»، ادامه اين وضع را تنها به سود افراطی شدن حرکت های سياسی دانستند و اظهار داشتند که بايد «بلافاصله موج بی‌حاصل دستگيری‌ها خاتمه يابد و کسانی که پيش از اين بدون ارتکاب کمترين گناهی محبوس شده اند، آزاد شوند و نيروهای نظامی و امنيتی به پايگاه های خود بازگردند».

در پايان اين جلسه دکتر بهشتی، دکتر مقدم، مهندس الويری و دکتر امينی به عنوان نمايندگان آقايان موسوی و کروبی برای پيگيری امور مربوط به دستگيرشدگان و خانواده قربانيان و آسيب‌ديدگان حوادث اخير تعيين شدند.
XS
SM
MD
LG