لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۷

پس از امتناع از حضور در دادگاه؛ «عرب‌سرخی در بيمارستان»


فيض‌الله عرب‌سرخی، يکی از اعضای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی
فيض‌الله عرب‌سرخی، يکی از اعضای سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی
سايت نوروز، وابسته به جبهه مشارکت، از قول يکی از کارکنان بهداری زندان اوين نوشت که نيروهای يک نهاد قضايی، فيض‌الله عرب‌سرخی، يکی از اعضای ارشد سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی را به اين دليل که او از حضور در دادگاه های اخير خودداری کرده، به شدت کتک زده اند.

برپايه همين گزارش، آقای عرب سرخی پس از چند روز بستری شدن در بهداری زندان اوين، به سلول انفرادی برده شد، اما به دليل وخامت حالش، به بيمارستانی متعلق به يکی از نهادهای نظامی منتقل شده است.

مريم قدس، همسر آقای عرب سرخی، در گفت و گو با راديو فردا، از آخرين جست و جوها برای آگاهی از حال فيض الله عرب سرخی می‌گويد:

آخرين خبری که من شنيدم همان چيزی بوده که در سايت‌ها و شبکه‌های خبری مختلف منتشر شده، مبنی بر مجروحيت و مصدوميت ايشان به خاطر مقاومت در برابر حضور در دادگاه. اين طور که در خبرها آمده او در بيمارستان بقیة‌الله است، البته اين طور مواقع اسمی از منبع ذکر نمی‌شود و فقط می‌گويند از يک منبع شنيده شد.

شما به بيمارستان بقیة الله مراجعه کرديد تا مسئله را پيگيری کنيد؟

يکی از بستگان ما که در بيمارستان آشنا داشت مراجعه کرد و از صبح در حال پرس و جو بودند، اما مسئولان بيمارستان می‌گويند «ما خبر نداريم و چنين موردی را در بيمارستان نداشتيم».

آيا تا کنون تماس تلفنی و يا ديدار حضوری با ايشان داشته ايد؟

اکنون ۴۴ روز است که ايشان را بازداشت کرده‌اند، ولی تا کنون هيچ تماس يا ديداری نداشته‌ايم و حتی به من نگفته‌اند او کجا نگهداری می‌شود. همان شب اول يک آقايی با موبايل خود ايشان تلفن زد و گفت «من از دادگاه انقلاب تماس می گيرم و او در اختيار ما است»، ولی بعداً شنيديم اصلا در دادگاه انقلاب نبوده است.

شما برای پيگيری وضعيت ايشان به کجا مراجعه کرده ايد؟

ما آقای دکتر نعمت احمدی را به عنوان وکيل ايشان معرفی کرده‌ايم که متاسفانه تا هفته گذشته حتی نتوانسته بود وکالت نامه را به قاضی پرونده برساند.

ما با اعضای شورای شهر ملاقات کرديم و جلوی دادگاه انقلاب رفتيم، ولی فايده ای نداشت. چند روز پيش با آقای کاتوزيان نماينده مجلس ديدار کرديم، خانواده‌های ديگری هم آمده بودند و ايشان خيلی متأثر شد و قول داد به هر ترتيب شده اين مسئله را با آقای لاريجانی مطرح کند و اگر بتواند وقت ملاقات با آقای لاريجانی بگيرد.

ولی من پيشنهاد دادم فقط يک ساعت از وقت صحن علنی مجلس را به ما بدهند تا تمام نمايندگان که نماينده‌های مردم هستند، حرف های ما را بشنوند.
XS
SM
MD
LG