لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۲۴

مجمع روحانيون: روز قدس، روز محکوميت بيداد و حق کشی است


لوگوی مجمع روحانيون مبارز
لوگوی مجمع روحانيون مبارز
مجمع روحانيون مبارز، از تشکل‌های اصلاح طلب و معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری، با صدور اطلاعيه‌ای از همگان دعوت کرد که جمعه آينده -۲۷ شهريور- در راهپيمايی روز قدس شرکت کنند.

مجمع روحانيون مبارز در اطلاعيه‌ خود ميگويد: « روز قدس، روز محکوميت بيداد، اشغال و حق کشی است.»

مهدی کروبی، دبير کل حزب اعتماد ملی و يکی ازکانديداهای معترض به نتايج انتخابات رياست جمهوری، پيشتر، ضمن تاکيد مجدد بر تقلب در انتخابات رياست جمهوری، گفته بود:« در روز قدس بار ديگر قدرت مردم ديده خواهد شد و معلوم می شود که مردم از چه فکر و انديشه‌ای حمايت می‌کنند.»

در همين حال آيت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه گذشته گفت که «بايد مراقبت کرد که کسانی از راهپيمايی روز قدس برای ايجاد تفرقه استفاده نکنند.»

وی همچنين تاکيد کرد که «روز قدس تنها خاص فلسطينی ها است.»

آيت‌الله خمينی، بنیادگذار جمهوری اسلامی، در مرداد ۱۳۵۸، آخرين جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» تعيين کرد.

هر ساله در اين روز تظاهراتی برضد اسرائيل در ايران برگزار می شود. برخی از سايت‌های حامی جنبش سبز، اعلام کرده اند که معترضان، با شرکت در تظاهرات روز قدس بار ديگر به نتايج انتخابات رياست جمهوری اعتراض خواهند کرد.

در اطلاعيه مجمع روخانيون مبارز همچنين آمده است : «به ياد مظلومان فلسطين و همه مظلومان عالم و در نفی اشغال و سرکوب و دفاع از آزادی قدس عزيز و حاکميت مظلومان بر سرنوشت خود، مجمع روحانيون مبارز ضمن بزرگداشت اين روز بزرگ و دعوت از همگان برای شرکت در راهپيمايی روز قدس، خود نيز همگام و همراه با مردم در اين راهپيمايی شرکت خواهد کرد.»
XS
SM
MD
LG