لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۴

تجمع اعتراض آميز دانشجويان در دانشگاه تهران


دانشگاه تهران
دانشگاه تهران
در آغاز سال تحصيلی شماری از دانشجويان معترض صبح دوشنبه با شعارهايی مانند «دولت کودتا، استعفا استعفا» و «دانشجوی زندانی بايد آزاد گردد»، در دانشگاه تهران دست به تظاهرات زدند.

اين تظاهرات در حالی صورت گرفت که به مناسبت آغاز سال تحصيلی دانشگاه‌های ايران، وزيران علوم و بهداشت در دانشگاه تهران حضور داشتند.

مهديه گلرو از دانشجويان محروم از تحصيل (ستاره‌دار) که در اين تظاهرات شرکت کرده به راديو فردا می‌گويد حدود ۱۵۰۰ نفر از دانشجويان معترض در اين تظاهرات شرکت داشتند و جنبش دانشجويی ثابت کرد که دولت دهم و رياست جمهوری محمود احمدی‌نژاد را به رسميت نمی شناسد و با شعارهای «دولت کودتا، استعفا استعفا» اين را نشان داد.

وی می‌گويد دانشجويان پلاکاردهای و پارچه های سبز داشتند و بسياری از آنها از ترم اول بودند. خانم گلرو افزود تجمع در نزديکی سر در دانشگاه تهران و با سرود يار دبستانی پايان يافت.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، اين تجمع که با حضور هزار دانشجو همراه بود از مقابل دانشکده هنرهای زيبا آغاز شدند و به تدريج پس از به راه افتادن دانشجويان به سمت ضلع شمالی دانشگاه، لحظه لحظه بر شمار معترضين افزوده شد.

در همین حال خبرگزاری فارس، شمار دانشجويان معترض را بسيار اندک گزارش داده و می‌گويد که اين دانشجويان همزمان با حضور کامران دانشجو، وزير علوم در تالار امينی دانشگاه تهران، در مقابل اين تالار تجمع کردند و سپس در حالی که شعار می دادند به سمت در اصلی دانشگاه حرکت کردند.

اين خبرگزاری همچنين می‌گويد جمعی از دانشجويان طرفدار محمود احمدی‌نژاد نيز در اطراف آرامگاه شهدای گمنام جنگ در اين دانشگاه، گرد آمده و شعارهايی عليه ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و آمريکا و بريتانيا می‌دادند.
XS
SM
MD
LG