لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۳

۱۱ پاسدار ایرانی از سوی مرزبانان پاکستان بازداشت شدند


پليس پاکستان روز دوشنبه اعلام کرد که ۱۱ تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را پس از ورود غيرمجاز آنها به خاک اين کشور بازداشت کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، دادور رامان، يکی از ماموران پليس پاکستان، گفت که اين ۱۱ نفر در منطقه مشخل در نزديکی مرز مشترک دو کشور ایران و پاکستان در بازداشت به سر می‌برند. وی افزود ماموران پاکستانی مشغول بازجويی از اين افراد هستند و دو خودروی اعضای سپاه نيز توقيف شده است.

يکی از مسئولان مرزی پاکستان گفته است افراد بازداشت شده گفته‌اند که در تعقيب اعضای جندالله در نزديکی مرز بوده‌اند و تصادفا وارد خاک پاکستان شده‌اند.

گروه جندالله مسئوليت سوء قصد انتحاری اخير در سيستان و بلوچستان ايران را بر عهده گرفته است. در این انفجار ۴۱ نفر از جمله چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران کشته شدند. ايران می‌گويد گروه جندالله در داخل پاکستان مستقر است، اما پاکستان اين ادعا را رد می‌کند.

مقامات پاکستانی به ايران قول همکاری برای مبارزه با تروريسم را داده‌اند.

فرمانده نيروی زمينی سپاه پاسداران پیشتر خواستار صدور مجوزهای لازم برای انجام عمليات عليه گروه جندالله و سرکوب «تروريست‌ها» در خاک پاکستان شد.

محمد پاکپور با انتقاد از عملکرد دولت پاکستان در برخورد با «تروريست‌ها» خواستار آن شد تا «مجوزهای لازم برای برخورد سپاه با آنها در خاک پاکستان» صادر شود.

اين فرمانده ارشد سپاه که اظهاراتش در تلويزيون دولتی ايران و خبرگزاری فارس بازتاب يافته اشاره نکرده است که دولت ايران بايد اين مجوزها را صادر کند يا پاکستان.

استان سيستان و بلوچستان در سال‌های اخير صحنه ناآرامی و خشونت‌های ناشی از بمب‌گذاری انتحاری گروه عبدالمالک ريگی و درگيری ميان نيروهای نظامی با قاچاقچيان مواد مخدر و گروه‌هايی بوده است که از سوی جمهوری اسلامی «اشرار» خوانده می‌شوند.

XS
SM
MD
LG