لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۴

موسوی: بازداشت شدگان، بازجوها را به چالش کشیده اند


میر حسین موسوی و زهرا رهنورد در دیدار با خانواده فیض الله عرب سرخی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
میر حسین موسوی و زهرا رهنورد در دیدار با خانواده فیض الله عرب سرخی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی
میر حسین موسوی در دیدار با خانواده یک عضو زندانی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با اشاره به اخبار مربوط به معترضان زندانی گفت: بازداشت شدگان، بازجوها را به چالش کشیده اند.

آقای موسوی که از رهبران مخالف دولت محمود احمدی نژاد است در دیدار با خانواده فیض الله عرب سرخی با بیان اینکه «مسیری که در آن قدم گذاشته ایم سختی های زیادی دارد» افزود: «مطمئنا روند به سمت بهتر شدن است و همه چیز نهایتا به نفع کشور پایان می یابد.»

وی با اشاره به بازداشت چهره های سیاسی پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری گفت که «بازجوها در مکالمه ها و دیالوگ های شبانه روزی که با فرزندان انقلاب دارند به چالش کشیده می شوند.»

به گفته میر حسین موسوی، «در حال حاضر اطلاعاتی که از زندان ها به ما می رسد حکایت از آن دارد که این گفتمان چالش برانگیز بین بازداشت شدگان و بازجوها بوجود آمده است.»

به دنبال اعتراض های خیابانی در ایران صدها نفر از معترضان بازداشت شدند و چند روز پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، دهها چهره سیاسی از گروه ها و احزاب اصلاح طلب نظیر جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب و حزب کارگزاران سازندگی نیز دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید:
اتهام این افراد که طی ماه های گذشته در گروه های چند نفری به دادگاه انقلاب آورده شدند «اغتشاش» و «اقدام علیه امنیت ملی» اعلام شده است.

رسانه های نزدیک به اصولگرایان بویژه رادیو و تلویزیون دولتی ایران اظهارات برخی از این افراد را با عنوان «اعترافات» منتشر کرده اند که پخش این اظهارات با اعتراض شخصیت ها و مراجع تقلید نزدیک به اصلاح طلبان روبرو شد.

به رغم گذشت بیش از چهار ماه از دستگیری چهره های سیاسی، تنها تعداد محدودی از آنها با قید وثیقه های سنگین توسط دادگاه انقلاب و عمومی تهران آزاد شده اند.

«اجرای ناقص قانون اساسی»

میر حسین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با شااره به اینکه «زدن، زندانی کردن و اخراج از داشنگاه ها و خوابگاه ها راه حل نیست» گفت: راه حل آن است که اگر عده ای به دلایل سیاسی دستگیری شده اند مطابق قانون اساسی در مقابل هیئت منصفه و به صورت علنی محاکمه شوند.»

این نامزد معترض انتخابات افزود: «اجرای ناقص قانون اساسی همه آن را بی اعتبار خواهد کرد و مرجعیت آن را به عنوان میثاق ملی و دینی از بین خواهد برد.»

در این دیدار، زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی نیز حضور داشت که خواستار آزادی بی قید و شرط همه زندانیان، به خصوص زنان زندانی شد.

در حال حاضر، بهزاد نبوی، فیض الله عرب سرخی، جواد امام و مصطفی تاج زاده از چهره های شاخص سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بازداشت به سر می برند.

روز یکشنبه، بهزاد نبوی با حضور در دادگاه انقلاب به اتهام «شرکت در راهپیمایى اعتراض‌ آمیز به نتایج انتخابات در روزهاى ۲۳ و ۲۵ خردادماه، اخلال در ترافیک در روزهاى مذکور، تبلیغ علیه نظام و نگهدارى اسناد محرمانه» محاکمه شد.

وی در دو هفته گذشته به دلیل بیماری در بیمارستانی تحت نظر سازمان زندان ها بستری بوده است ولی دادستانی تهران از آزادی وی خودداری کرده است.
XS
SM
MD
LG