لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۰۴

پنج روز مرخصی برای عبدالله رمضان‌زاده با وثیقه ۸۰۰ میلیونی


عبدالله رمضان‌زاده (راست) در کنار یک مامور نیروی انتظامی در دادگاه موسوم به کودتای مخملی.
عبدالله رمضان‌زاده (راست) در کنار یک مامور نیروی انتظامی در دادگاه موسوم به کودتای مخملی.
عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت محمد خاتمی و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت، روز چهارشنبه با قید وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی تا روز دوشنبه هفته آینده به مرخصی آمد.

عبدالله رمضان‌زاده تنها یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خردادماه پس از جلسه حزب مشارکت در حالی که مورد ضرب و شتم قرار گرفت دستگیر شد.

عبدالله رمضان‌زاده که به همراه ده‌ها نفر دیگر از چهره‌های اصلاح‌طلب بازداشت شده بود، بیش از سه ماه را در سلول انفرادی گذراند و برای مدت طولانی از تماس با نزدیکان و وکیل خود محروم بود.

رئیس دادگاه انقلاب روز چهارشنبه درباره مرخصی عبدالله رمضان‌زاده گفت: «با توجه به برگزاری جلسه محاكمه رمضان‌زاده، وی با صدور قرار هشت میلیارد ریالی از عصر امروز تا بعد از روز عاشورا (دوشنبه) به مرخصی می‌رود.»

عبدالله رمضان‌زاده نیز در میان ده‌ها نفری بود که در دادگاه موسوم به «کودتای مخملی» به طور دسته‌جمعی به محاکمه کشیده شدند. این افراد متهم شده‌اند که در تدارک «انقلاب‌های رنگی و مخملی» بوده‌اند.

در حالی که شماری از مراجع دینی و از جمله آیت‌الله منتظری دادگاه‌های پس از انتخابات را «غیرشرعی» و «غیرقانونی» دانسته‌اند، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، به منتقدان این محاکمه‌ها نسبت «مهمل‌گویی» داد و اعترافات متهمان علیه خودشان را «مسموع» و پخش تلویزیونی آن را جایز دانست.

رئیس دادگاه انقلاب همچنین گفته است که ‌بهزاد نبوی، عضو سازمان مجاهدین انقلاب، نیز با صدور قرار قانونی از روز پنج‌شنبه تا بعد از مراسم عاشورا به مرخصی می‌رود.

بهزاد نبوی پیشتر نیز با وثیقه ۸۰۰ میلیون تومانی برای ۱۰ روز به مرخصی آمده بود، اما در پایان ۱۰ روز با وجود بیماری سخت به زندان بازگردانده شد.

همچنین فریبا پژوه، نفیسه زارع کهن و حجت شریفی نیز روز چهارشنبه از زندان آزاد شدند.

نفیسه زارع کهن، خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد، و همسرش حجت شریفی، عضو سابق شورای مرکزی ادوار، روز ۱۳ آبان بازداشت شده بودند.

فریبا پژوه، روزنامه‌نگار، نیز در ۳۱ مردادماه امسال بازداشت شده بود.

در همین حال گزارش می‌شود که محبوبه عباسقلی‌زاده که به همراه شیوا نظر آهاری و کوهیار گودرزی روز یک‌شنبه هنگام عزیمت به قم دستگیر شده بود روز دوشنبه آزاد شده است.
XS
SM
MD
LG