لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۸:۳۱

کشته شدن دانشمند هسته‌ای ایران در اثر «اقدام تروریستی»


مسعود علی‌محمدی، استاد دانشگاه تهران، و قربانی «اقدام تروریستی»
مسعود علی‌محمدی، استاد دانشگاه تهران، و قربانی «اقدام تروریستی»
در حالی که معاون امنيتی استانداری تهران روز سه‌شنبه از وقوع انفجار و کشته شدن یک استاد دانشگاه در قیطریه تهران خبر داد، خبرگزاری فارس اعلام کرد که این استاد فيزيک دانشگاه تهران، که صبح امروز در «اقدام تروريستی» جان خود را از دست داده، مسعود علی‌محمدی بوده است.

آقای علی‌محمدی که برخی خبرگزاری‌های ایران از او به عنوان دانشمند ارشد هسته‌ای نام برده‌اند، دانش‌آموخته دکترای فیزیک با گرایش ذرات بنیادی در دانشگاه صنعتی شریف بود و از سال ۱۳۷۴ در گروه فيزيک دانشگاه تهران، کوآنتوم مکانيک و الکترومغناطيس تدریس می‌کرد. وی همچنین عضو وابسته پژوهشکده دانش‌های بنیادی ایران بود.

نام این استاد دانشگاه تهران در «پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاهیان حامی میرحسین موسوی» در میان نام استادانی آمده است که دو روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی آقای موسوی برای مقام ریاست جمهوری ایران حمایت کرده‌اند.

صفرعلی براتلو، سرپرست معاونت امنيتی استانداری تهران، در خصوص انفجار منجر به کشته‌شدن این استاد دانشگاه تهران گفت که این انفجار در ساعت ۷:۳۰ صبح سه‌شنبه در منطقه قيطريه تهران تهران رخ داده است. به گفته منابع داخل ایران، شدت این انفجار به حدی بوده که شیشه‌های ساختمان‌های اطراف محل انفجار نیز شکسته است.

سرپرست معاونت امنيتی استانداری تهران در خصوص چگونگی وقوع این انفجار افزود: «تا آنجا که ما اطلاع داريم ماجرا اين گونه بوده که موتوری منفجر شده و موقعی که اين فرد با ماشين خود در حال خروج از منزلش بوده، همزمان با انفجار موتور، ماشين وی نيز آسيب ديده و راننده نيز در اثر اين انفجار کشته می‌شود.»

در حالی که خبرگزاری فارس «عوامل ضدانقلاب را مسئول اين ترور دانست»، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران، اعلام کرد تاکنون فردی در اين رابطه دستگير نشده است.

از سوی دیگر در حالی که تاکنون فرد یا گروهی مسئوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته، تلویزیون دولتی ایران «عوامل صهیونیسم و آمریکا» را مسئول این انفجار معرفی کرده است. تلویزیون ایران منبعی برای این خبر خود معرفی نکرده است.

دادستان تهران افزود: «بازپرس از محل بازديد و دستور انتقال جسد به پزشکی قانونی را صادر کرده است و تحقيقات به منظور دستگيری عامل اين انفجار و علت و انگيزه آن در دادسرای جنايی آغاز شده است.»
XS
SM
MD
LG