لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۱۱

هشت کشته در سانحه ریلی در مسیر تهران - مشهد


گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که خروج قطار تندروی مسافری از ریل در مسیر تهران مشهد، تا کنون به کشته شدن هشت تن و مجروح شدن ۱۲ نفر دیگر منجر شده است.

بر اساس گزارش‌ها این سانحه حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز به وقت تهران در نزدیکی ایستگاه آزادور در شهرستان جغتا از توابع استان خراسان رضوی رخ داده است و خبرگزاری‌ها شمار جان‌باختگان آن را ۸ نفر عنوان کرده‌اند.

گزارش خبرگزاری مهر حاکی است که در جریان این سانحه دو واگن مسافری که حامل ۵۰ مسافر بوده‌اند از ریل خارج شده‌اند و علاوه بر ۸ نفر که در این سانحه جان باخته‌اند، ۱۲ مجروح از واگن‌های واژگون شده خارج شده‌اند که حال چهار نفر از مجروحان وخیم گزارش شده است.

خبرگزاری ایسنا هم به نقل از مدیرکل حوادث غیرمترقبه استان خراسان رضوی خبر داد که مجروحان این حادثه به بیمارستان‌هایی در شهرهای سبزوار و سمنان منتقل شده‌اند اما احتمال افزایش تعداد مصدومان این حادثه وجود دارد.

در همین حال خبرگزاری ایلنا به نقل از معاون مدیرعامل شرکت قطارهای مسافری هستیا، علت این سانحه را شکستن سوزن یا سقوط علائم بر سر راه قطار عنوان کرده است.

شرکت هستیا مالک قطارهای تندوری توربوترن در ایران است.

این مقام شرکت هستیا همچنین با اشاره به اینکه در پی خروج این قطار از خط، هشت نفر از سرنشینان در دم جان خود را از دست داده‌اند، به ایلنا گفته است که نحوه وقوع این حادثه در دست بررسی است.

پیشتر در اواخر مهر ماه امسال نیز یک قطار مسافربری مسیر تهران – کرمان با ۴۰۰ مسافر، در نزدیکی کاشان از ریل خارج شد و شش واگن این قطار واژگون شدند. در آن زمان خبرگزاری‌ها به نقل از مقامات مسئول در راه‌آهن ایران گزارش کردند که این سانحه تلفات جانی در پی نداشته است.

اما این حادثه تنها حادثه قطار در سال ۸۸ نبود و پیش از آن نیز در مرداد ماه امسال برخورد قطار مسافری مسیر تهران - مشهد در نزدیکی پیشوا در شهرستان ورامین با یک قطار تأسیساتی یک کشته و دو مجروح برجا گذاشت که فرد جانباخته از کارگران راه آهن بود.
XS
SM
MD
LG