لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۵

ده‌ها تن با حمله به منزل کروبی خواستار برخورد با او شدند


ده‌ها نفر که خبرگزاری‌های دولتی آنان را «دانشجویان و خانواده‌های شهدا» معرفی کرده‌اند، بعدازظهر یک‌شنبه با اجتماع در مقابل منزل مهدی کروبی به سر دادن شعار علیه وی و دیگر رهبران مخالف دولت پرداختند و خواستار برخورد با این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم شدند.

گزارش خبرگزاری‌های فارس و برنانیوز حاکی است که حاضران در این تجمع شعارهایی علیه محمد خاتمی، میرحسین موسوی و مهدی کروبی سر داده و به روایت عکس‌هایی که برنانیوز از این تجمع منتشر کرده، با استفاده از اسپری رنگی شعارهایی بر دیوارهای مجتمع مسکونی محل زندگی آقای کروبی و ساختمان‌های اطراف نوشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، تجمع عصر یک‌شنبه به دعوت «ستاد مردمی پیگیری مجازات سران فتنه» برگزار شده است و تجمع‌کنندگان در بیانیه‌ای خطاب به مهدی کروبی تهدید کرده‌اند که «چنانچه از ریسمان الهی و ولایت فاصله بگیرید، مطمئناً همان ریسمان الهی جان شما را خواهد گرفت».

این در حالی است که فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، در گفت‌وگو با سحام نیوز، با تشریح وقایع روز یک‌شنبه گفته است که تجمع‌کنندگان نزدیک به ۵۰ نفر بودند که در میان آنان چهار یا پنج زن نیز دیده می‌شد و تحت حمایت نیروهای انتظامی و امنیتی به ایجاد رعب و وحشت برای همسایگان و نیز تخریب و سرقت از ساختمان پرداخته‌اند.

خانم کروبی گفته است که در زمان برگزاری این تجمع، نیروی انتظامی در صحنه حضور داشته، اما با صحبتی که «سرکرده اوباش» کرد، «نیروی انتظامی صحنه را ترک کرد و به عنوان تماشاچی نظاره‌گر وحشی‌گری آنها شد».

وی استفاده از نام خانواده‌های شهدا برای تجمع‌کنندگان را ظلمی نابخشودنی خوانده و افزوده است که این افراد «اراذل و اوباش مواجب‌بگیری هستند که نیازی برای مجوز ندارند و به همین دلیل نه تنها نیروی انتظامی بلکه هیچ کس جلودار آنها نیست».

خانم کروبی همچنین گفته است که به تازگی از منزل مسکونی پیشین خود به این مجتمع نقل مکان کرده‌اند و در بخشی از همین مصاحبه اشاره می‌کند که «اخیراً جلو منزل قبلی تعدادی تجمع کرده بودند و دو هفته پیش نیز عده‌ای در پوشش مأمور امنیتی و به طور غیرقانونی با ارعاب نگهبان وارد منزل شده بودند» که این موضوع در نامه‌ای به اطلاع وزیر اطلاعات رسیده است.

همسر مهدی کروبی معتقد است که «ظلم و فشار و تهدید» علیه مهدی کروبی به دلیل «افشای جنایات کثیفی» است که علیه مردم و جوانان این مملکت پس از انتخابات صورت گرفته است.

پیش از این نیز نیروهای حامی دولت در مناسبت‌های مختلف آزارهایی را علیه مهدی کروبی و همراهانش اعمال کردند که از جمله می‌توان به حمله لباس‌شخصی‌ها و نیروهای امنیتی به مهدی کروبی و همراهان وی در جریان راه‌پیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد.

پیش از آن نیز مهدی کروبی در جریان شرکت در راه‌پیمایی ۱۳ آبان و نمایشگاه مطبوعات با حمله نیروهای حامی دولت مواجه شد و در جریان حضور وی در یک مراسم عزاداری در شهر زنجان نیز از فرزند وی نقل شد که نیروهای لباس شخصی به سوی خودروی حامل وی شلیک کرده‌اند.

در میان فرزندان مهدی کروبی نیز دو فرزند ارشد وی، حسین و محمدتقی، ممنوع‌الخروج شده‌اند و فرزند سومش، علی، در جریان راه‌پیمایی ۲۲ بهمن به طور موقت بازداشت و توسط لباس‌شخصی‌ها مضروب شد.
XS
SM
MD
LG