لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۱

پنتاگون: برد موشک‌های ايران احتمالا تا سال ۲۰۱۵ به آمريکا می‌رسد


موشک سجیل دو
موشک سجیل دو
وزارت دفاع آمريکا، پنتاگون، در يک گزارش به کنگره اين کشور گفته است که احتمال دارد که خاک آمريکا تا پايان سال ۲۰۱۵ در تير رس موشکهای بالستيک ايران قرار گيرد.


به گزارش رويترز، وزارت دفاع آمريکا روز دوشنبه نسخه غير محرمانه اين گزارش را منتشر کرده است.

در گزارش وزارت دفاع آمريکا تصريح شده است: «ايران با کمک های کافی کشورهای خارجی احتمالا قادر خواهد بود تا سال ۲۰۱۵ ميلادی يک موشک قاره پيما با توانايی رسيدن به خاک امريکا را توليد و آزمايش کند».

وزارت دفاع آمريکا همچنين نسخه محرمانه اين گزارش را در اختيار کنگره اين کشور قرارداده است.

آمريکا که برنامه توسعه موشک های با برد بلند ايران را به دقت زير نظر دارد جمهوری اسلامی را متهم می کند که در صدد دستيابی به تکنولوژی لازم برای ساخت سلاح هسته ای است. ايران اين اتهام را رد می کند.

در بخش ديگری از اين گزارش آمده است: «برنامه هسته ای ايران و تمايل اين کشور برای باز نگه داشتن امکان توسعه سلاح اتمی، محور اصلی استراتژی بازدارندگی اين کشور است».

ارتش آمريکا درماه ژانويه آزمايشی ناموفق با هدف رهگيری و منهدم کردن موشک هايی مشابه موشکهايی که ايران در اختيار دارد، بر فراز اقيانوس آرام انجام داد.

هنوز مشخص نيست اين گزارش تازه وزارت دفاع آمریکا جايگزين گزارش «برآوردهای اطلاعات ملی آمريکا» که در سال ۲۰۰۹ انتشار يافت، خواهد شد يانه.

درگزارش «برآوردهای اطلاعات ملی آمريکا» زمان تقريبی دستيابی ايران به تکنولوژی موشکهای بالستيک بين سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ اعلام شده بود، اين درحاليست که دراين گزارش زمان تقريبی دستيابی به چنين توانايی سال ۲۰۱۵ اعلام شده است..

ايک اسکلتون، رییس کميته نيروهای مسلح مجلس نمايندگان آمريکا، گزارش وزارت دفاع اين کشور را « نگاهی جامع به وضعيت نظامی ايران» خوانده است.
XS
SM
MD
LG