لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۴

تهدید خالقان مجموعه «ساوت پارک» به دلیل «اهانت به پیامبر اسلام»


به دنبال پخش سریال کارتونی معروف «ساوت پارک» در هفته گذشته که در آن محمد، پیامبر اسلام، با لباس مبدل نمایش داده شده است، یک وب‌سایت متعلق به مسلمانان افراطی در پایگاه خبری خود به سازندگان سریال هشداری شدیداللحن داد.

به گزارش وب‌سایت شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، یک ‌وب‌سایت با عنوان «مسلمان انقلابی» روز یک‌شنبه به سازندگان این سریال تلویزیونی، «تری پارکر» و «مت استون»، نسبت به عواقب خشونت‌بار این نمایش کارتونی هشدار داد.

در قسمت دویستم این مجموعه کارتونی که چندی پیش نمایش داده شد محمد، پیامبر اسلام، با لباس مبدل و به شکل یک خرس نمایش داده شده است.

در بخشی از پیام تهدیدآمیز این مسلمانان افراطی آمده است: «ما به مت و تری [خالقان این مجموعه کارتونی] هشدار می‌دهیم که با این کار احمقانه‌ای که کردند احتمالا به سرنوشت «تئو ون گوخ» دچار خواهند شد. این تهدید نیست، بلکه هشدار نسبت به حقیقتی است که احتمال دارد برای سازندگان این مجموعه کارتونی اتفاق بیفتد.»

تئو ون گوخ، فیلمساز هلندی و از نوادگان ونسان ون گوخ، نقاش معروف هلندی سبک پست امپرسیونیسم، در سال ۲۰۰۴ به واسطه ساخت فیلم مستندی درباره خشونت علیه زنان در برخی جوامع اسلامی توسط یک مسلمان افراطی در هلند به قتل رسید.

این وب‌سایت اسلام‌گرایان افراطی که مقر آنها در نیویورک است همچنین تصویری گرافیکی را از این کارگردان هلندی در حالیکه گلویش بریده شده و خنجری در سینه دارد به نمایش گذاشته است.

هشدار این وب‌سایت تنها به خالقان این مجموعه تلویزیونی محدود نشده و کمپانی‌های سازنده این مجموعه کارتونی را نیز مورد خطاب قرار داده است.

ابو تلحح الامریکی، نویسنده این پیام، در تماسی با سی‌ان‌ان گفت: «این تهدید علیه سازندگان این مجموعه کارتونی نبوده، بلکه فرصتی برای مردم است که علیه آن اعتراض کنند.»

علاوه بر نمایش تصاویری از سازندگان این کارتون و کارگردان هلندی ترور شده دراین وب‌سایت، بخشی از خطبه‌های انور ال الولاکی، روحانی آمریکایی، به صورت صوتی موجود است که در آن این روحانی تندرو با استناد به تعالیم اسلامی کشتن کسی را که به خدا و پیامبر اهانت کند بر مسلمانان واجب می‌داند.

ال امریکی در توضیح پیام این روحانی تندرو به سی‌ان‌ان گفت که این هشداری است که نشان می‌دهد مسلمانان هیچ گونه توهین به محمد، پیامبر اسلام، را بر نخواهند تابید و مجازات توهین به پیامبر اسلام مرگ است.

انورال الولاکی در فهرست رهبران القاعده تحت تعقیب دولت ایالات متحده قرار دارد.
XS
SM
MD
LG