لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۸

مردان مسلح کاروان ناتو را در پاکستان به آتش کشيدند


کامیون هایی که مورد حمله قرار گرفتند در آتش می سوزند.
کامیون هایی که مورد حمله قرار گرفتند در آتش می سوزند.
يک کاروان حامل محموله های تدارکاتی نيروهای ناتو که به مقصد افغانستان در حرکت بود، روز چهارشنبه در نزديکی اسلام آباد، پايتخت پاکستان از سوی حدود ۱۵ مرد مسلح مورد حمله قرار گفت و ۶۰ کاميون آن در آتش سوخت.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتد پرس، اين حمله در ده کيلومتری اسلام آباد ودر جاده اصلی که به مرز افغانستان منتهی می شود صورت گرفت.

اين خبرگزاری به نقل از يک افسر پليس گزارش داد که مردان مسلح با سلاح های خودکار و نارنجک به کاميون ها حمله کردند و سپس آنها را به آتش کشيدند.

در نتيجه اين حمله هفت تن کشته و هفت تن ديگر زخمی شدند. گفته می شوند اکثر قربانيان اين حمله را رانندگان و کمک رانندگان اين کاميونها تشکيل می دهند.

نيروهای دولتی در جستجوی مردان مسلح هستند که پس از حمله از محل حادثه گريخته اند.

اگر چه طی سالهای گذشته حمله افراد مسلح به مراکزی در پاکستان کم سابقه نبوده، اما حمله روز چهارشنبه اين افراد به کاروان نيروهای ناتو نخستين حمله ای است که در اين فاصله نزديک از پايتخت صورت می گيرد و زنگ خطر را برای نيروهای امنيتی پاکستان و کشورهای غربی به صدا درآورده است.

اين حمله اندک زمانی پس از آن صورت گرفت که نيروهای دولتی پاکستان عملياتی را در مناطق قبيله ای نشين شمال غربی آن کشور در مرز افغانستان انجام دادند و در آن عمليات ۵۴ تن، از جمله هشت سرباز کشته شدند.

بخش بزرگی از محموله های نيروهای بين المللی مستقر در افغانستان از راه زمينی به بندر کراچی و از آنجا به افغانستان ارسال می شود.

در حمله ای ديگر مردان مسلح به يک کاروان ديگر از نيروهای امنيتی در منطقه قبيله ای نشين اوراکزای در مرز افغانستان حمله کردند که در نتيجه آن شش سرباز و ۴۰ شبه نظامی کشته شدند.
XS
SM
MD
LG