لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۸

اعزام «افسران جنگ نرم» به مدارس تهران از مهرماه


معاون پرورشی و تربیت بدنی سازمان آموزش و پرورش تهران روز دوشنبه همزمان با روز ملی حجاب و عفاف در ایران از اعزام «یک هزار روحانی» تحت عنوان «افسر جنگ نرم» به مدارس سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، محمد بنیادی، معاون پرورشی آموزش و پرورش تهران، هدف از تربیت این «افسران جنگ نرم» و اعزام آن‌ها به «مدارس، ‌پایگاه‌ها و دارالقرآن‌ها» را پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، از جمله «آسیب‌های پرخطری همچون جنگ نرم»، اعلام کرده است.

وی در ادامه با اشاره به این که سازمان آموزش و پرورش در گذشته در «بازسازی و نوسازی اندیشه‌ها دچار غفلت شده» است تصریح کرد که از این پس «رویکرد اصلی برنامه‌های تربیتی و پرورشی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران» بر آشنا کردن هر چه بیشتر دانش‌آموزان با مباحثی نظیر «فتنه و استکبار» استوار خواهد بود.

آقای بنیادی در حالی این اظهارات را بیان کرده است که روزنامه‌های تهران در روز دوشنبه، ۲۱ تیرماه، نیز از تأکید آیت‌الله علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد بر «اسلامی کردن» دانشگاه‌ها سخن به میان آورده‌اند.

به نوشته چند روزنامه چاپ تهران، رهبر جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه در ديدار با اعضای نهاد نمايندگی ولی فقيه در دانشگاه‌ها اعلام کرد که تنها «بدخواهان و دشمنان مخالف اسلامی کردن دانشگاه‌ هستند» و به همین دلیل باید روند اسلامی کردن دانشگاه‌ها تسریع شود. وی همچنین از حضور روحانیون در دانشگاه‌ها به عنوان «یکی از مظاهر اسلامی شدن» یاد کرد.

در همین زمینه محمود احمدی‌نژاد نیز با درخواست نماینده ولی فقیه مبنی بر استخدام ۴ هزار روحانی به عنوان استاد و عضو هیئت علمی در دانشگاه موافقت کرد.

تأکید بر اسلامی شدن مراکز آموزشی در ایران پیش از این نیز و از اوایل تیرماه با عنوان «طرح عفاف و حجاب» در سطح برخی استان‌های کشور به اجرا درآمده و به گفته فرمانده بسیج جمهوری اسلامی «شبکه بزرگی از خواهران بسیجی آموزش دیده‌اند تا در سطح کشور به ترویج حجاب و عفاف بپردازند».

وزارت ارشاد پیش از این اعلام کرده بود که این وزارتخانه در صدد است به موجب این طرح که با هدف نظارت بر پوشش و مدل موی زنان و مردان به اجرا درآمده «مدل‌های موی ایرانی برای جوانان را که به تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده» در سطح شهر به نمایش بگذارد.

پیش از این، رئیس جشنواره حجاب و عفاف نیز در مورد این طرح گفته بود: «تأیید وزارت ارشاد به منزله این است که ما می‌توانیم از این مدل‌های مو ژورنال منتشر کنیم و به این ترتیب با تهاجم فرهنگی غرب مقابله کنیم.»

کتاب «حجاب و عفاف»

علاوه بر اعزام قریب‌الوقوع یک هزار «افسر جنگ نرم» به مدارس و به دنبال توجه به مسئله «حجاب و عفاف»، کتاب جدیدی نیز تحت عنوان «حجاب و عفاف» به عنوان دستورالعمل و شیوه‌نامه سال تحصیلی ۸۹ در دست چاپ است که از مهرماه امسال در مدارس توزیع خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمد بنیادی در این زمینه اظهار کرد که در تدوین این کتاب، قوانین کشورهای دنیا پیرامون موضوع «حجاب و عفاف»‌ مورد توجه قرار گرفته و «مستنداتی» از بحث «حجاب و عفاف» از کل کشورها، از گذشته تاکنون، جمع‌آوری شده است.

وی کتاب «حجاب و عفاف» را یک کتاب علمی و تحقیقاتی خواند که «نگاهی عاری از افراط و تفریط» به مسئله حجاب دارد.

همچنین محمد بنیادی در ادامه سخنان خود از فعالیت «سه هزار پایگاه و سه هزار دارالقرآن» و برگزاری ۳۰ همایش قرآنی به عنوان برخی دیگر از برنامه‌های حوزه‌ پرورشی شهر تهران سخن به میان آورد.
XS
SM
MD
LG