لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۵

حمله به مهدی کروبی در جريان مجلس ختم در تهران


مهدی کروبی در یکی از راهپیمایی های سال گذشته در تهران
مهدی کروبی در یکی از راهپیمایی های سال گذشته در تهران
گزارش ها حاکی است مهدی کروبی که برای حضور در مجلس ختم، روز پنجشنبه راهی يک مسجد شده بود، مورد حمله عده ای قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای کروبی که برای شرکت در مجلس ختم راهی مسجد نور در ميدان فاطمی شده بود، مورد تعرض عده ای قرار گرفته که با سردادن شعار خواهان بيرون رفتن او شده بودند.

سايت جنبش راه سبز، «جرس» نیز در گزارشی نوشته است: «پس از اتمام مراسم، جمعيت زيادی از مردم و دوستداران آقای کروبی ايشان را مشايعت می کنند و تا خارج از مسجد همراه او می آيند که اين نيروهای سازمان داده شده شعارهايی چون «مرگ بر ضد ولايت فقيه» را سر می دهند».

طبق این گزارش«مردم از اين حرکت به خشم می آيند و قصد حمله به اين افراد را می کنند که آنان با گاز اشک آور و اسلحه مردم را تهديد کرده و موجب پراکنده شدن آنان می شوند».

در همین زمینه یک شاهد عینی به رادیو فردا گفت: «بیشتر جمعیت حاضر در مسجد از همزبانان آقای کروبی بودند و به همین دلیل پس از پایان مراسم و به دنبال شعار های لباس شخصی ها علیه مهدی کروبی، واکنش نشان داده و به آنان حمله کردند»

این در حالی است که گزارش خبرگزاری فارس حاکی است افراد معترض به سوی آقای کروبی يورش برده و تلاش کردند به طور فيزيکی او را خارج کنند که محافظان آقای کروبی با شليک گاز اشک آور و تيرهای هوايی، آنها را عقب نشاندند.

حسين کروبی، فرزند آقای کروبی در گفت وگو با جرس گفت:«امروز (پنجشنبه) که حاج آقا برای مراسم ختم يکی از دوستان قديم خود به مسجد نور در ميدان فاطمی رفته بودند، هنگام ورود با جمعی ده نفره مواجه می شوند که شروع به شعار دادن بر ضد وی می کنند، که حاج آقا اعتنايی نمی کنند و وارد مراسم می شوند.»

وی افزود:« پس از اتمام مراسم، جمعيت زيادی از مردم و دوستداران آقای کروبی ايشان را مشايعت می کنند و تا خارج از مسجد همراه او می آيند که همان جريان نيروهای سازمان دهی شده، شعارهايی چون «مرگ بر ضد ولايت فقيه» را سر می دهند. مردم از اين حرکت به خشم می آيند و قصد حمله به اين افراد را می کنند که آنان با گاز اشک آور و اسلحه مردم را تهديد کرده و موجب پراکنده شدن آنان می شوند.»

حسين کروبی در گفت وگو با جرس، از سازمان دهی گروهی با عنوان «نيروهای وفادار پاسداران ولايت» با نام اختصاری «نوپو» توسط سپاه پاسداران خبر داد که از نظر او اکثر اين حوادث و کارشکنی ها توسط اين گروه صورت می گيرد و حتی دليل شکل گيری اين گروه نيز به همين منظور بوده است.

نوپو یا «نیروهای ویژه پاسدار ولایت» حدود دوازده سال پیش شکل گرفت.

حمله های سابقه دار

در طول يک سال گذشته بارها مهدی کروبی و اطرافيان‌اش مورد حمله نيروهای سازمان يافته قرار گرفته‌اند. حتی يک بار عده ای به مجتمع مسکونی محل زندگی آقای کروبی يورش برده و با شکستن شيشه و شعار نويسی، عليه آقای کروبی تجمع کردند.

زمانی هم که آقای کروبی برای شرکت در مراسم ختم پدر محمدرضا عارف، معاون اول رييس جمهوری ايران در دوران محمد خاتمی، به مسجد دانشگاه صنعتی شريف رفته بود مورد «حمله گروهی ازنيروهای بسيجی» قرار گرفته بود.

آقای کروبی واکنش به آن رويداد به «سحام نيوز» گفته بود:« من بسيار متاسفم بسيجی که در زمان امام ۸ سال در جبهه ها جنگيد و از کشور دفاع کرد، کارش به جايی رسيده است که در دانشگاه ها با دانشگاهيان برخورد می کند، در مساجد مردم را کتک بزنند، در رای گيری ها تقلب، در خيابان ها به کشتار مردم، در ۱۴ خرداد جلوگيری از سخنرانی نوه امام، حمله به خانه، دفاتر و مساجد مراجع و در بسياری جاهای ديگر اقداماتی که نام و ياد بسيج را لکه دار کرده اند.»

مهدی کروبی اضافه کرده بود:« بنده می گويم اگر زمان شاه يک شعبان بی مخ بود، اکنون اين حاکميت صدها شعبان بی مخ تربيت کرده است و اين افراد بايد بدانند که مهدی کروبی تا آخر ايستاده است و آماده پرداخت هرگونه هزينه ای در اين راه است و تا گرفتن حق مردم از پا نخواهد نشست.»
XS
SM
MD
LG