لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۳۳

مهدی خزعلی بازداشت شد


مهدی خزعلی، نويسنده، پزشک و وبلاگ نويس منتقد دولت ، روز چهارشنبه ٢١ مهر ماه ۸۹ توسط نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی بازداشت و به زندان اوين منتقل شده است.

محمدحسين آقاسی، وکيل مهدی خزعلی، در گفت وگو با راديو فردا ضمن تاييد خبر بازداشت موکلش، می گويد: «تبليغ عليه نظام» يکی از اتهاماتی است که به مهدی خزعلی ايراد کرده اند.

خبرگزاری فارس نيز روز پنجشنبه درباره بازداشت مهدی خزعلی در شامگاه روز چهارشنبه به نقل از «يک منبع آگاه در دادسرای تهران» نوشت:«جرم مهدی خزعلی، تبليغ عليه نظام، نشر اکاذيب و همچنين تشويش اذهان عمومی بوده است.»

محمدحسين آقاسی، درباره بازداشت مهدی خزعلی می گويد: « مهدی خزعلی روز سه شنبه به دفتر من آمد، چون از وی خواسته شده بود به پليس امنيت تهران مراجعه کند و قرار بود وی پس از بازگشت از سفر به خارج از کشور روز ۳۱ مهرماه به پليس امنيت مراجعه کند.»

به گفته محمدحسين آقاسی، اما روز چهارشنبه پليس امنيت با مهدی خزعلی تماس گرفته و از وی می خواهند که به دفتر پليس امنيت مراجعه کند و سپس وی را بازداشت می کنند.

محمد حسين آقاسی با بیان این که آقای خزعلی از اتهاماتی که عليه او وارده شده، آگاه بود،‌گفته است، وی مطالبی را در وبلاگ خود به محمود احمدی نژاد، رييس جمهور، نسبت داده بود و «توصيه های دادستانی انقلاب و پليس امنيت تهران برای ادامه ندادن به اين کار مفيد واقع نشد به همين دليل تحت تعقيب قرار گرفت و بازداشت شد.»

مهدی خزعلی روز سه شنبه ۲۰ مهرماه، مطلبی را درباره «احمدی نژاد به چه کار آيد» باز نشر کرده و نوشته بود :« تنها کسی که می دانست احمدی نژاد به چه کار آيد، مرحوم دکتر کاظم سامی بود که کشته شد، برای رسيدن به پاسخ شما بايد در مدارک و اسناد دکتر کاظم سامی جستجو کرد.»

کاظم سامی کرمانی ، اولين وزير بهداشت ايران پس از پيروزی انقلاب اسلامی و رهبر جنبش انقلابی مردم ايران (جاما)، در دوم آذر ماه ۱۳۶۷ در مطب خود به قتل رسيد.

مهدی خزعلی، فرزند آيت الله ابوالقاسم خزعلی، عضو مجلس خبرگان رهبری و رييس بنياد غدير است که از روحانيون تندرو طرفدار دولت محمود احمدی نژاد به حساب می آيد.

مهدی خزعلی، پيشتر نيز در رويدادهای پس از انتخابات رياست جمهوری اسلامی در تابستان سال گذشته، بازداشت و زندانی شد و سپس با قرار وثيقه آزاد شده بود.
XS
SM
MD
LG