لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۵۴

انتخابات آمریکا: دموکرات یا جمهوریخواه؟


سرانجام روز جمعه، راه دراز مبارزات انتخاباتی برای تصدی مقام رياست جمهوری آمريکا آغاز شد؛ راهی که يازده ماه ديگر و با برگزاری دور نهايی انتخابات در ۱۴ آبان ماه سال ۱۳۸۷ خورشيدی به پايان خواهد رسيد.

مبارزات انتخاباتی که روز جمعه آغاز شد، مرحله نخستين برای برگزاری انتخابات رياست جمهوری آمريکا است و طی دو مرحله نامزد نهايی دو حزب اصلی دموکرات و جمهوريخواه در آن انتخاب خواهند شد.

در نخسين گام، باراک اوباما، يکی از نامزدهای حزب دموکرات و مايک هاکبی، فرماندار سابق ايالت آرکانزاس و يکی از نامزدهای حزب جمهوريخواه، برنده ميدان بودند، اما اين پيروزی، به معنای موفقيت فطعی اين دو تن نيست.

در مبارزات انتخاباتی رياست جمهوری آمريکا، سياست خارجی و موضع گيری هر نامزد، يکی از بخش های مهم برنامه های آتی وی محسوب می شود.

در اين ميان، موضوع سياستگذاری آمريکا در قبال ايران نيز موجب شد تا نامزدهای بسياری، موضع خود را درباره مساله «ايران- آمريکا» اعلام کنند.

اين اظهارنظرها نشان داد که دموکرات ها و جمهوريخواهان، اختلاف نظرهايی جدی در چگونگی برخورد با ايران دارند. چنين اختلافاتی گاه در ميان نامزدهای يک حزب نيز ديده می شد.

آيا اصولا از نظر شما، تفاوتی ميان نامزدهای کنونی انتخابات آمريکا از نقطه نظر چگونگی برخورد با ايران وجود دارد؟ انتخاب هر يک از اين کانديداها چه تاثيری می تواند بر روابط ايران و آمريکا بگذارد؟ اين انتخابات و تفاوت های ميان نامزدها تا چه اندازه از نظر شما اهميت دارد و آن را دنبال می کنيد؟

نظرات خود را درباره اين انتخابات و رييس جمهوری آينده آمريکا، با ديگران در ميان بگذاريد. برای نوشتن نظر خود از ستون سمت چپ استفاده کنيد و لطفا قوانين انتشار نظرات را رعايت کنيد.

XS
SM
MD
LG