لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۵۳

«فتنه» وایلدرز - موافقید یا مخالف؟


خيرت وايلدرز، نماينده راست گرای پارلمان هلند، فيلم خبرساز و ضد اسلامی خود را به نام «فتنه» در اينترنت منتشر کرد.

هر چند که سايت «لايوليک»، نخستين وب سايت ميزبان اين فيلم، به دليل تهديدهايی که دريافت کرد آن را از روی سرور خود حذف کرد، اما مدت کوتاه در دسترس بودن فیلم در وب سایت «لایولیک» موجب شد تا فيلم در سراسر اينترنت پخش شود.

هم اکنون برخی کاربران فيلم را بر روی سرورهای گوناگون قرار داده اند و حتی نسخه ای از اين فيلم با زيرنويس فارسی نيز در دسترس کاربران اينترنت قرار گرفته است.

در اين فيلم کوتاه، آياتی از قرآن در لابه لای تصاويری از حملات تروريستی که مسلمانان تندرو طرح ريزی کرده اند به نمايش در می آيد.

همچنين اظهارات محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در کنار سخنرانی های مسلمانان متعصب و تندرو قرار گرفته که جملگی از «فتح دنيا توسط اسلام در آينده» سخن می گويند.

اما گروه بزرگی از سياستمداران اروپايی و غيراروپايی انتشار اين فيلم را تقبيح کرده اند. منتقدان می گويند که فيلم «فتنه» تصوير نادرستی از اسلام به نمايش می گذارد و از واقعيت موجود جوامع مسلمان بسيار دور است.

نظر شما درباره اين فيلم چيست؟ اگر با انتشار اين فيلم يا محتوای آن، مخالف يا موافق هستيد، دلايل و نظر خود را با ديگران در ميان بگذاريد.

آيا به نظر شما اين فيلم «توهين آميز» است؟ و اگر فيلم را «توهين آميز» می دانيد، نظرتان درباره تهديدها و اعتراض های خشونت بار به چنين موضع گيری هايی چيست؟ و اصولا فکر می کنید منتقدان و مخالفان - به ویژه مسلمانان - چگونه باید به انتشار چنین فیلمی واکنش نشان دهند؟

برای نوشتن نظرات از ستون سمت چپ استفاده کنيد و لطفا قوانين را رعايت کنيد.

XS
SM
MD
LG