لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۱۰

احمدی نژاد متهم می کند؛ نظر شما چیست؟


محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران در اقدامی کم سابقه، روز چهارشنبه لب به انتقاد از دولت گشود؛ دولتی که خود رياست آن را به عهده دارد.

وی در شهر قم، خطاب به مردم به دليل شرايط اقتصادی کشور عذرخواهی کرد، اما گفت که بسیاری از ارگان های اقتصادی زير دست او، «به وظايف خود عمل نمی کنند.»

رييس جمهوری ايران از وزارت اقتصاد، بانک مرکزی، سازمان گمرک و سازمان ثبت اسناد با ذکر نام انتقاد کرد.

وی با بيان اينکه به عنوان رييس دولت، خود او از دولت انتقاد می کند، گفت: «گمرکات، ثبت اسناد، مجوزها و انحصارات، بانک ها و شبکه مالياتی و عدم نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرايی ريشه سوء استفاده، بی عدالتی و تبعيض ها هستند.»

آقای احمدی نژاد، «عوامل انحصارگر»، «برخی گروه های قدرتمند» و «برخی افراد خاص» را به اخلال در سياست های اقتصادی دولت و برنامه دولت برای آنچه وی «مبارزه با فساد» می خواند، متهم کرد و البته هيچ نامی از اين «افراد خاص» نبرد.

اين سياستمدار ايرانی از زمان به قدرت رسيدن بارها از سوی اقتصاددانان داخل و خارج از حاکميت، هدف انتقاد قرار گرفته و در چند مورد، اختلافات وی و مقاماتی چون وزير اقتصاد، وزير مسکن و رييس بانک مرکزی، به رسانه ها درز کرده است.

همزمان بارها نمايندگان مجلس شورای اسلامی که اکثريت کرسی های آن در اختيار همفکران آقای احمدی نژاد است نيز از ناتوانی وی در مهار تورم سخن گفته اند و اين موضوع را علت فشاری بی سابقه بر شهروندان دانسته اند.

بر اساس گزارش رسمی بانک مرکزی در سال گذشته ميلادی، نرخ تورم در ايران به ۱۸ و شش دهم رسيد و رکورد ده ساله نرخ تورم در ايران شکسته شد.

نظر شما درباره سخنان آقای احمدی نژاد چيست؟ به نظر شما در مناقشه ميان او و مسئولينی که خودش برای اداره امور اقتصادی ايران منصوب کرده، چه کسی مقصر پديد آمدن وضع فعلی است؟

آيا آن گونه که محمود احمدی نژاد می گويد، «عدم انجام وظيفه» توسط زيردستان رييس جمهوری علل مشکلات اقتصاد ايران است يا آن گونه که اقتصاددانان می گويند، بی توجهی به مناسبات علم اقتصاد اين وضعيت را پديد آورده است؟

لطفا نظر خود را با استفاده از ستون سمت چپ با ديگران در ميان بگذاريد.

XS
SM
MD
LG