لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۱۶

افزایش گشت های ارشاد؛ نظر شما؟


احمد رضا رادان، فرمانده نیروی انتظامی تهران، روز یکشنبه ۲۲ ارديبهشت ماه اعلام کرد که واحدهای گشتی «طرح امنيت اجتماعی و ارتقای امنيت بانوان» دو برابر می شود.

اين طرح که از تابستان سال گذشته آغاز شده است، به گفته احمد رضا رادان، تا از ميان رانده شدن تمامی «کج روی ها» و «انحرافات رفتاری و اجتماعی» در جامعه استمرار خواهد يافت.

در همین حال گزارش هایی از تهران حاکی است که واحدهای گشتی از چند روز پیش از سخنان احمد رضا رادان در تهران به شدت افزایش پیدا کرده بود.

بسیاری نیز می گویند که پس از حدود یک سال که از اجرای این طرح می گذرد، هنوز مشخص نیست که چگونه باید لباس پوشید تا از تذکرات نیروی امنتظامی و یا دستگیر شدن در امان ماند.

سال گذشته، برخورد خشونت آمیز پلیس در این مورد موجب اعتراضات گسترده ای شده و فیلم های ویدیویی از این برخوردهای خشن در سایت های اینترنتی مانند یوتیوب به نمایش گذاشته شد.

اعتراض به رفتار پلیس موجب شد که حتی برخی از اعضای دولت نهم نیز در این مورد با منتقدان دولت هم صدا شوند.

غلامحسين الهام، سخنگوی دولت محمود احمدی نژاد، آذر ماه سال گذشته، گفته بود: «دولت مخالف برخی برخوردها در چهارچوب طرح امنيت اجتماعی، به خصوص با جوانان است.»

به نظر می رسد با فرا رسیدن فصل گرما، دور تازه ای برای کنترل «پوشش بانوان» آغاز شده است.

شما در این زمینه چه فکر می کنید؟ آیا ماموران انتظامی با شما در این مورد برخورد داشته اند؟ آیا شاهد برخورد پلیس با افراد دیگر در این زمینه بوده اید؟ آیا فکر می کنید چنین اقداماتی موفقیت آمیز است؟

چرا دولت ایران تصمیم به افزایش واحدهای گشتی گرفته است؟ فکر می کنید چنین اقداماتی دخالت در زندگی خصوصی افراد است؟

مشاهدات، تحربه و نظرات خود را با دیگر کاربران سایت رادیو فردا در میان بگذارید.

برای نوشتن نظرات خود از ستون سمت چپ استفاده کنید و لطفا قوانین ذکر شده در پایین آن ستون را رعایت کنید.

XS
SM
MD
LG