لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۳۲

احمدی نژاد در نیویورک؛ نظر شما؟


چهارمین سفر محمود احمدی نژاد به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با واکنش های بسیار مواجه شده است.

تظاهرات هزاران نفری در خیابان های اطراف مقر سازمان ملل یکی از پیامدهای حضور رئیس جمهوری اسلامی در نیویورک است.

تظاهر کنندگان که شامل گروه های یهودی و فعالان حقوق بشرند با سردادن شعارهایی علیه احمدی نژاد با حمل پلاکاردهایی از وی به عنوان «دیوانه» و «تهدیدی برای کل جهان» یاد کرده اند.

الى ويزل، از برندگان جايزه صلح نوبل یکی از سخنرانانی بود که در جمع معترضان به احمدی نژاد ، گفت « سازمان ملل بايد عليه محمود احمدى نژاد اعلام جرم كند نه اينكه به او اجازه دهد در مجمع عمومى سخنرانى كند.»

فعالان ایرانی حقوق بشر نیز همزمان با حضور احمدی نژاد در نیویورک نشستی خبری ر ا با شرکت اکبر گنجی، هادی قائمی و مهر انگیز کار در حضور خبرنگاران بین المللی برگزار کرده و نقض مداوم و گسترده حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی اعتراض کردند.

اکبر گنجی در این نشست خبری گفت « مشکل ما نقض گسترده حقوق بشر و رويارويي با يک دولت ‏سرکوبگر است.‏»

مهرانگیز کار و هادی قائمی نیز به سرکوب سازماندهی شده جنبش زنان از سوی جمهوری اسلامی و اعدام های گسترده از جمله اعدام نوجوانان در ایران اعتراض کردند.

محمود احمدی نژاد اما در گفت و گو با شبکه « ان پی آر » نارضایی مردم ایران از خود و جمهوری اسلامی را انکار کرد و گفت : «ما دولتی هستيم که ۹۸ درصد مردم از آن حمايت و پشتيبانی می کنند.»

نظر شما در مورد سفر احمدی نژاد به نیویورک چیست؟ آیا ادعای احمدی نژاد در خصوص وجود آزادی مطلق در ایران را می پذیرید؟ نظر شما مبنی بر این گفته رییس جمهوری ایران مبنی بر حمایت ۹۸ درصد ی مردم از دولت چیست؟

دیدگاه شخصی خود را در ستون سمت چپ بنویسید و آن را با دیگر شهروندان به اشتراک بگذارید

XS
SM
MD
LG