لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۰۴

انتخابات آمریکا؛ رای شما؟


U.S. -- Presidential candidates Barack Obama (L) and John Mccain, 12Feb2008
U.S. -- Presidential candidates Barack Obama (L) and John Mccain, 12Feb2008

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به لحظات حساس خود نزدیک شده است و روز سه شنبه، چهارم نوامبر، سرنوشت یکی از دو نامزد حاضر در آن مشخص خواهد شد.

سناتور باراک اوباما، نامزد حزب دمکرات و سناتور جان مک کین، کاندیدای حزب جمهوریخواه در رقابتی تنگاتنگ قصد دارند تا آراء رای دهندگان به ویژه رای کسانی که هنوز مردد هستند را جلب کنند.

آقای اوباما در زمینه اقتصادی خواستار افزایش مالیات ها برای افراد ثروتمند است در حالی که جان مک کین از کاهش مالیات ها در صورت انتخاب شدن او به سمت ریاست جمهوری سخن گفته است.

در زمینه سیاست خارجی هر دو کاندیدا مواضع متفاوتی ابراز کرده اند. در حالی که نامزد دمکرات ها از گفت و گو با رهبران کشورهایی چون ایران، سوریه و ونزوئلا بدون پیش شرط سخن گفته است کاندیدای جمهوریخواهان این سیاست را رد کرده و بر لزوم اتخاذ سیاست های شدیدتر در قبال این کشورها تاکید کرده است.

مبارزات انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سال ۲۰۰۷ شروع شده و به همین دلیل طولانى ترين رقابت تاريخ اين كشور لقب گرفته است.

بر اساس قوانين انتخاباتى آمريكا، در صورتى كه نامزدها آراء نصف به علاوه يك هر ايالتى را برنده شوند تمام آراء كالج آن ايالت به وى تعلق خواهد گرفت. نامزد پيروز در انتخابات بايد برنده ۲۷۰ كالج انتخاباتى شود.

آیا اخبار انتخابات آمریکا را دنبال کرده اید؟ اگر شما شهروند آمریکا بودید به کدامیک از نامزدها رای می دادید و چرا؟

دیدگاه شخصی خود را در ستون سمت چپ بنویسید و آن را با دیگر شهروندان به اشتراک بگذارید

XS
SM
MD
LG