لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۰۰

قطع کامل ارتباط تلفنی مهدی کروبی و اعضای خانواده‌اش


گزارش‌ها حاکی است از صبح روز جمعه، تمامی خطوط تلفنی و موبایل‌های مهدی کروبی، همسر و فرزندان او قطع شده است. آقای کروبی دو روز است در حصر خانگی قرار گرفته و غیر از همسرش کسی اجازه ورود به منزل مسکونی‌اش را ندارد.

به گزارش وبسایت سحام نیوز، هیچ گونه ارتباط تلفنی با مهدی کروبی میسر نیست. آقای کروبی روز پنجشنبه و پیش از حصر خانگی، گفته بود روز دوشنبه ۲۵ بهمن، روزی سرنوشت‌ساز خواهد بود.

مهدی کروبی از رهبران مخالفان دولت جمهوری اسلامی، روز سه‌شنبه در گفت و گو با روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به درخواست مجوز برای راهپیمایی حمایت از مردم تونس و مصر گفته است: «دوشنبه آینده روز سرنوشت‌سازی برای جنبش سبز است، اگر دولت مجوز راهپیمایی بدهد شاهد تظاهرات بزرگی خواهیم بود که نشان دهنده پویایی جنبش است.»

وی همچنین با اشاره به موضع اعلام شده از سوی رهبران جمهوری اسلامی درباره اعتراض‌ها در کشورهای عربی اظهار داشته است: «راهپیمایی تدارک دیده شده آزمون بزرگی است، پیش روی دولت و همچنین مخالفان آن.»

آقای کروبی افزوده است: «از آنجایی که حکومت در حال القای آن است که قیام مردم منطقه بیداری اسلامی است، مخالفت کردن آنها با درخواست مجوز نشانگر این خواهد بود که حمایت جمهوری اسلامی از اعتراضات اعراب دروغی بیش نیست.»

مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو تن از رهبران مخالفان دولت در ایران روز یکشنبه در نامه‌ای به وزارت کشور با استناد به اصل ۲۷ قانون اساسی جمهوری اسلامی خواستار صدور مجوز برای یک راهپیمایی در حمایت از جنبش مردم تونس و مصر در روز دوشنبه ۲۵ بهمن ماه در تهران شده‌اند.

در پی افزایش فشارها بر چهره‌های شاخص مخالف دولت، وب سایت سحام‌نیوز نزدیک به مهدی کروبی نوشت که نیروهای امنیتی مانع از دیدار اعضای خانواده مهدی کروبی با وی شده‌اند. بر اساس این گزارش این محدودیت‌ها تا ۲۵ بهمن ادامه خواهد یافت.

با نزدیک شدن روز ۲۵ بهمن، دستگاه‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی شماری دیگر از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگاران و از جمله محمد حسین شریف‌زادگان، را دستگیر کرده‌اند.

به گزارش وبسایت کلمه، چهارشنبه شب، نیروهای امنیتی با ورود به خانه محمد حسین شریف‌زادگان استاد دانشگاه بهشتی و وزیر رفاه دولت محمد خاتمی، وی را بازداشت کردند.

محمد حسین شریف‌زادگان، در مبارزه‌های انتخاباتی ریاس جمهوری سال گذشته، مسئول «کمیته اقشار» ستاد میرحسین بود؛ محمد حسین شریف‌زادگان همسر خواهر میرحسین موسوی نیز هست.

در همین حال گزارش‌ها حاکی از آن است که میثم محمدی، روزنامه‌نگار و عضو ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و صالح نقره‌کار دبیر کمیته حقوق میرحسین موسوی نیز چهارشنبه شب بازداشت شده‌اند؛ صالح نقره‌کار خواهر زاده زهرا رهنورد است.

سایت کلمه همچنین از بازداشت امید محدث، یک روزنامه‌‌نگار دیگر خبر داده است.

از سوی دیگر برخی ازگزارش‌ها حکایت از دستگیری صدرالدین بهشتی، فرزند علیرضا بهشتی شیرازی مشاور زندانی موسوی، حکایت می‌کنند.

پنجشنبه شب تقی رحمانی، از فعالان ملی-مذهبی نیز بازداشت شده بود.
XS
SM
MD
LG