لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۲۸

آمریکا، ایران را به «دورویی» در برخورد با رسانه‌ها متهم کرد


تهران
تهران
ایالات متحده آمریکا روز جمعه اقدام ایران در اخلال در پخش و دریافت برنامه‌های شبکه فارسی بی بی سی از اعتراض های مردمی مصر را محکوم کرد و جمهوری اسلامی را به «دورویی» در برخورد با رسانه‌های جهانی متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تامی ویتور، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «دستگیری‌های اخیر در ایران و نیز اخلال در کار رسانه‌ها، حاکی از دورویی دستگاه رهبری و ریاست دولت در ایران است.»

وی افزود: «دولت ایران به جای حرف‌های بیهوده و توخالی در مورد مصر باید همان حقوق جهانی که در قاهره جاری است را به مردم خود بدهد و اجازه دهد تا تجمع، راهپیمایی و حق ارتباط در تهران برقرار باشد.»

این گزارش حاکی است بخش فارسی شبکه تلویزیونی بی بی سی که با همکاری شبکه عرب زبان بی بی سی مشغول پخش مستقیم اعتراض‌های مردمی در مصر بود، از روز پنجشنبه با اخلال در ارسال تصاویر روبرو شد و ایران با ارسال پارازیت، دریافت برنامه را با مشکل روبرو کرد.

بی بی سی می‌گوید مردم ایران به دقت وقایع مصر را دنبال می‌کردند و این شبکه به فعالیت‌های خود و پوشش خبری برای مطلع کردن مردم ایران ادامه می‌دهد.

آقای ویتور گفت: «دولت‌ها باید به حقوق مردمشان احترام گذاشته و جوابگوی خواسته‌های آنها باشند.»

رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی سعی کرده‌اند در روزهای گذشته، اعتراض‌های مردم مصر را «انقلاب اسلامی» معرفی کنند. آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران در نماز جمعه تهران در پانزدهم بهمن ماه گفت: «حوادث امروز شمال آفريقا برای ملت ايران معنی خاصی دارد. اين همان چيزی است که هميشه به عنوان حدوث بيداری اسلامی به مناسبت پيروزی انقلاب اسلامی گفته می‌شود.»

رهبر ايران همچنين گفته بود که «حرکت مردم مسلمان مصر از نماز جمعه و مساجد شروع شد و شعارها،‌ شعارهای الله اکبر است و مردم شعارهای دينی می‌دهند و قوی‌ترين جريان مبارز در آن جا جريان اسلامی است.»

اين در حالی است که وب سايت رسمی انگليسی اخوان المسلمين به سرعت و پس از چند ساعت در متن کوتاهی نوشت: «پاسخ اخوان المسلمين به آقای خامنه ای، رهبر (جمهوری ) اسلامی ايران اين است: اخوان المسلمين این انقلاب را انقلاب مردم مصر می داند نه انقلاب اسلامی و انقلاب مصر متعلق به همه مسلمانان، مسيحيان، از همه گروه ها و فرقه‌ها است.»
XS
SM
MD
LG