لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۷

واکنش سایت رسمی هاشمی‌رفسنجانی به «هتاکی» به فائزه هاشمی


صحنه‌ای از هتاکی به فائزه هاشمی در شاه عبدالعظیم
صحنه‌ای از هتاکی به فائزه هاشمی در شاه عبدالعظیم
به دنبال انتشار فیلمی از هتاکی افراد لباس شخصی نسبت به فائزه هاشمی، دختر رئیس مجلس خبرگان رهبری، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله رفسنجانی با انتشار بیانیه‌ای با یادآوری واکنش محمود احمدی‌نژاد نسبت به اهانت روزنامه کیهان به همسر رئیس جمهور فرانسه، از سکوت رئیس دولت دهم در مقابل «اهانت کلامی به فرزند محجبه یک مسلمان ایرانی آن هم در جوار یک مکان مقدس مذهبی» به شدت انتقاد کرده است.

در واکنش به انتشار فیلمی از هتاکی چند تن از افراد لباس‌شخصی به فائزه هاشمی، دختر آیت‌الله رفسنجانی، در پارکینگ حرم شاه عبدالعظیم، پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس مجلس خبرگان رهبری، روز دوشنبه در مطلبی به شدت از محمود احمدی‌نژاد در این باره انتقاد کرده است.

این سایت در این باره نوشته است: «وقتی آقای احمدی‌نژاد در واکنش به یک اهانت مکتوب کیهان به همسر رئیس‌جمهور فرانسه (کارلابرونی) چنان برمی‌آشوبد که می‌گوید من این اسلام را قبول ندارم، به راستی چرا در مقابل ده‌ها اهانت کلامی به فرزند محجبه یک مسلمان ایرانی آن هم در جوار یک مکان مقدس مذهبی چنین لب فرو می‌بندد؟»

روزنامه کیهان، که به حاکمیت نزدیک است، در اوایل شهریور ماه در واکنش به درخواست کارلا برونی، همسر رئیس جمهور فرانسه از جمهوری اسلامی برای توقف حکم سنگسار سکینه محمدی‌آشتیانی، وی را «فاسد الاخلاق و فاحشه» خوانده بود.

محمود احمدی‌نژاد در واکنش به توهین روزنامه کیهان به همسر رئیس جمهور فرانسه گفته بود: «آیا مثلاً یک رسانه می‌تواند به زن یک رئیس‌جمهور اروپایی نسبتی بدهد؟ این با کدام اسلام می‌خواند؟ ممکن است مخالف ما باشد ولی آیا من می‌توانم نسبتی به او بدهم. حتی اگر فردی انحراف اخلاقی دارد، یک رسانه نمی‌تواند این را بنویسد. چرا که خلاف شرع است.»

رئیس دولت دهم همچنین در این ارتباط گفته بود: «حکومت موظف است از آبروی افراد صیانت کند، حتی اگر برخی تصور می‌کنند که آن افراد مؤمن نیستند. اولاً معلوم نیست نباشد، چون معیار شما چیست، مگر شما خدا هستید. ثانیاً حالا نباشد، آیا آبروهم ندارد؟ در حکومت اسلام زندگی می‌کند، امیرالمؤمنین از این‌که تعرض شد به یک زن یهودی که تحت حکومت اسلامی زندگی می‌کرد، فرمود: اگر یک مردی این را بشنود و بمیرد، نباید بر او خرده گرفت.»

در این میان پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با انتقاد شدید از سکوت محمود احمدی‌نژاد در قبال هتاکی به دختر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشته است: «آیا این سکوت هم از جنس سکوت ۲۰ ماهه مقابل فتنه است، که از طرفی بر آتش شعله‌ور کرده اختلافات بنزین بریزی وبعد سکوت حکیمانه برگزینی.»

در ادامه این مطلب آمده است: «اگر در اسلام ایرانی توهین و حرمت شکنی کارلا برونی حرام و بر اهل بیت هاشمی عین صواب و در راستای ظهور موعود است، آیا بر شعور این ملت فرهیخته و مسلمان نیز چنین فرضی رواست؟ تشت رسوایی مکتب ایران مدتهاست از بام افتاده صدایش را نشنیده اید؟»

در فیلمی که به تازگی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک و یوتیوب منتشر شده، چند تن از «لباس شخصی‌ها» که خود را «حزب‌اللهی»‌ می‌نامند،‌با حمله به فائزه هاشمی و بستگانش در جنب حرم شاه عبدالعظیم، وی را با الفاظ بسیار رکیکی مورد خطاب قرار داده و شعارهایی علیه اکبر هاشمی رفسنجانی و میرحسین موسوی سر داده بودند.

روز یکشنبه آیت‌الله بیات زنجانی، یکی از مراجع تقلید شیعه، در واکنش به انتشار این تصاویر گفته بود: «شاهد تصاویری بودم که حقیقتاً مصداق استرجاع و توسل به آیۀ شریفۀ "انّا لله و انا الیه راجعون" بود چرا که یقیناً پس از دیدن این تصاویر، تنها مأمنی که احساس کردم در این شرایط به جز او هیچ پناهگاهی وجود نداشته و ندارد، ذات مقدس حضرت حق است.»
XS
SM
MD
LG