لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۲:۱۷

فرزندان موسوی و رهنورد: بی خبریم و نگران


میر حسین موسوی و زهرا رهنورد
میر حسین موسوی و زهرا رهنورد

فرزندان مير حسين موسوی و زهرا رهنورد، با انتشار بيانيه ای از بی خبری ۱۸ روزه خود از وضعيت و سلامتی پدر و مادر خود ابراز نگرانی کردند.

اين ابراز نگرانی پس از آن ابراز شد که کيهان، روزنامه طرفدار دولت نوشته بود که بستگان درجه اول ميرحسين موسوی و مهدی کروبی اجازه ديدار با آنان را دارند و تنها محدوديت هايی بر ارتباط اين دو رهبر معترضان اعمال شده است.

مير حسين موسوی و مهدی کروبی و همسرانشان از روز ۲۵ بهمن ماه در حصر خانگی کامل قرار گرفتند و بر اساس برخی گزارش ها، به منطقه ديگری منتقل شدند.

به نوشته وبسايت کلمه، دختران ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد در بيانيه خود که روز پنجشنبه منتشر شد، نوشته اند: اين روزها نگرانيم؛ مانند هر فرزند ديگری که به ناگهان همه ارتباطاتش با خانواده خود قطع شده و در بی خبری مطلق از عزيزترين های زندگيش به سر می برد.

آنها از انتشار گزارش هايی مبنی بر اينکه پدر و مادرشان زندانی و در حصر نيستند و اجازه ديدار با بستگان درجه اول خود را دارند، ابراز نگرانی کرده و افزوده اند: هرگز چنين نبوده است. ما پدر و مادرمان را نديده ايم، صدايشان را نشنيده ايم و آنچه هر لحظه بر نگرانی ها می افزايد، همين تناقض گويی هاست.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، روز چهارشنبه گزارش های مربوط به انتقال آقايان موسوی و کروبی و همسرانشان به زندان پادگان حشميه را تکذيب کرده و گفته بود: خبر حبس مهدی کروبی و ميرحسين موسوی و همسرانشان کذب، دروغ و شايعه است.

وی همچنين افزوده بود: «البته استفاده از واژه حصر خانگی صحيح نيست.
آقايان موسوی و کروبی همراه با همسرانشان درخانه هستند.»

اما فرزندان آقای موسوی و رهنورد اعلام کرده اند که چهارشنبه شب برای ديدار پدر و مادر خود رفته اند، ولی نيروهای مستقر در محل به آنها گفتند که خبر مربوط به حضور مير حسين موسوی و زهرا رهنورد در خانه اشتباه بوده است و هر کسی هم که اين موضوع را گفته، اشتباه گفته است.

بر اساس اين بيانيه، اين نيروها همچنين به دختران آقای موسوی و خانم رهنورد گفته اند که به دادگاه انقلاب بروند.

پيشتر نيز مجتبی واحدی، سخنگو و از مشاوران مهدی کروبی، گفته های دادستان عمومی و انقلاب تهران مبنی بر بازداشت نبودن آقايان کروبی و موسوی را دروغ ناميده بود.

اعضای خانواده مهدی کروبی نيز روز دوشنبه اعلام کرده بودند که «تمامی شواهد حاضر، حاکی از عدم حضور او و همسرش در منزل است.

XS
SM
MD
LG