لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۷:۰۲

نوه آیت‌الله خمینی «بازداشت موسوی و کروبی را محکوم کرد»


یاسر خمینی، نوه آیت‌الله روح‌الله خمینی
یاسر خمینی، نوه آیت‌الله روح‌الله خمینی
یاسر خمینی، فرزند دوم احمد خمینی و نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، در دیدار از فرزند مهدی کروبی که تازه به قید وثیقه آزاد شده، بازداشت موسوی و کروبی را محکوم کرده و ابراز امیدواری کرد که در سال ۱۳۹۰ مردم «شاهد روند حاکمیت قانون و بهره‌گیری از تعقل و تفکر» باشند.

به گزارش وب‌سایت‌های سحام‌نیوز و کلمه، محمدتقی کروبی در وب‌سایت شخصی خود نوشته است که عصر سه‌شنبه یاسر خمینی و همسرش برای دیدار با برادر او، علی کروبی، به منزل علی کروبی رفته‌اند.

محمد تقی کروبی نوشته است که آقای خمینی در این دیدار از این که نمی‌تواند در نوروز به دیدار مهدی کروبی برود «گله‌مند» بوده و به جایگاه مهدی کروبی نزد آیت‌الله خمینی اشاره کرده و از او «تجلیل کرده» است.

این گزارش حاکی است یاسر خمینی «بازداشت» میرحسین موسوی و همسرش زهرا رهنورد و نیز «بازداشت یا حصر» مهدی کروبی و همسرش فاطمه کروبی را «به شدت محکوم» کرده و آن را «امری غیرقابل قبول» دانسته است.

نوه آیت‌الله خمینی همچنین گفته است: «امیدواریم در سال ۱۳۹۰ شاهد روند حاکمیت قانون و بهره‌گیری از تعقل و تفکر در برخورد با مردم، فعالان سیاسی و نیز قدمای انقلاب باشیم.»

فرزندان احمد خمینی، حسن و یاسر، هر دو از زمان انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش در ایران و به دلیل همراه نشدن با دولت محمود احمدی‌نژاد مورد حمله و انتقاد نیروهای حامی دولت قرار داشته‌اند.

چندی پیش و در مراسم بزرگداشت محمود بروجردی، داماد آیت‌الله خمینی در مسجد اعظم قم، گروهی جلسه را به تشنج کشیدند و با سر دادن شعار علیه حسن خمینی، نظم این جلسه را برای مدتی بر هم زدند.

در مراسم هفتم محمود بروجردی که با حضور روحانیونی چون جوادی آملی، شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی، نوری همدانی و همچنین صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضائیه، برگزار شده بود، «گروهی اندک» که هویت‌شان مشخص نشده است با سر دادن شعار «نواده روح‌الله، سید حسن نصرالله» نظم جلسه را بر هم زدند.

در مراسم بزرگداشت سالگرد درگذشت آیت‌الله روح‌الله خمینی نیز که ۱۴ خرداد سال پیش در محل آرامگاه او برگزار شد، سخنرانی حسن خمینی به دلیل سر دادن شعارهایی علیه معترضان به نتیجه انتخابات و حمایت از رهبر و رئیس جمهور از سوی برخی از حاضران ناتمام ماند.

در ۲۴ خرداد‌ماه نیز عده‌ای از حامیان آیت‌الله خامنه‌ای، در جریان حمله به دفتر آیت‌الله صانعی و تجمع در این مکان، از حسن خمینی به عنوان «فرزند ناخلف امام» یاد کردند.

در ماه‌های پس از انتخابات، برخی از نزدیکان آیت‌الله خمینی، از جمله حسن خمینی که با شماری از زندانیان سیاسی یا خانواده‌های آنها دیدار داشته‌اند هدف انتقاد جناح حاکم قرار گرفته و به مخالفت با رهبر جمهوری اسلامی و تخطی از دیدگاه‌های آیت‌الله خمینی متهم شده‌اند.
XS
SM
MD
LG